بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام(ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه



سفیر ژاپن در ایران، مجتمع بندری امام خمینی(ره) را از مهمترین بنادر ایران دانست و گفت: بازدید از این مجتمع بندری در ارزیابی ژاپن و برنامه ریزی های آتی این کشور سودمند خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرو دریانوردی، کازو توشی آیکاوا به همراه معاون اقتصادی استاندار خوزستان و هیأتی همراه در دیدار با عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در بازدید از مجتمع بندری امام (ره)، اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره) از مهمترین بنادر ايران است و حجم قابل توجهی از تجارت دریایی کشور از طریق این بندر انجام می‌شود.

 

وی ضمن اظهار تمایل برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ بندری، عنوان کرد: این بازدید در ارزیابی ما و برنامه ریزی‌های آتی سودمند خواهد بود.

 

همچنین عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن تشریح ویژگی‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره)، بیان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۳۸ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

 

دریس به وسعت مجتمع بندری امام خمینی(ره) و فازهای توسعه ای آتی آن اشاره کرد و گفت: 5000 هکتار از اراضی این بندر برای توسعه عملیات لجستیک بندری در نظر گرفته شده است و به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار خواهد بود.

 

گفتنی است بازدید از بخش های بندری و دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بررسی ابعاد مختلف بازرگانی بندر امام خمینی(ره) از دیگر بخش‌های بازدید سفیر ژاپن و هیات همراه بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اراده ایران و ازبکستان بر همکاری و تحول اقتصادی است/ نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل و لجستیک منطقه

س بهمن 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان با اشاره به اینکه اراده ایران و ازبکستان بر همکاری و تحول اقتصادی است، گفت: بندر چابهار دارای نقشی موثر در تسهیل حمل و نقل و لجستیک کشور‌های منطقه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر […]
جسوربیک چارییف ،معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: