️ایران و هند‌ سومین مسیر کشتیرانی به چابهار را راه اندازی کردند

زمان مطالعه: 1 دقیقه



روزنامه «تریبیون ایندیا» هند در گزارشی نوشت: یک مسیر مستقیم کشتیرانی کانتینری میان بندر چابهار در جنوب شرقی ایران و دو بندر در غرب هند، بنادر «ناواشوا» و «کاندلا» ایجاد شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،؛جلیل اسلامی، معاون‌ سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت نخستین محموله کانتینری از این مسیر در شانزدهم فوریه وارد بندر شهید بهشتی ایران خواهد شد.

 

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، حمل و نقل کانتینری میان دو کشور از طریق این مسیر را میان 10 تا 15 روز انجام می دهد.

 

سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای حمایت از بازرگانانی که از این خطوط استفاده می‌کنند، مشوق های تعرفه‌ای لازم و تسهیلات بر عوارض و هزینه های حمل و نقل ارائه خواهد داد.

 

هند قبلا خطوط کشتیرانی دیگری میان چابهار و بنادر هندی بمبئی و موندرا در سال 2017 ایجاد کرده بود. در ژانویه 2019، دومین مسیر کشتیرانی مستقیم افتتاح شد.

 

هند از طریق بندر چابهار می تواند پاکستان را دور بزند و کالا به افغانستان و آسیای میانه ارسال کند و افغانستان نیز می تواند از طریق دریا به هند متصل شود

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از سرگیری سفر دریایی از بندر شهید باهنر به شارجه

س بهمن 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس حمیدرضا محمد حسینی تختی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: به دلیل شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا فعالیت این خط مسافری که پیش از این به صورت پایدار انجام می گرفت از اسفند ماه سال ۹۸ متوقف شده بود. […]

همچنین بخوانید: