امضای معاهده دریایی با عمان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس به نقل از  تسنیم، امیر مجید فخری در پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با شعار توسعه دریا محور با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم در حوزه دریا با تعامل بیشتر از دوباره‌کاری جلوگیری کنیم به فعالیت‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: ما فعالیت‌های متعددی داریم که از آن جمله می‌توان به تولید چارت‌های دریایی، یافتن مغروقه‌ها، مدل‌سازی پدیده‌های دریایی، تحدید حدود دریایی و … اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نقشه‌های خلیج فارس در مقایس 5 هزار، 10 هزار و 25 هزار تهیه شده است افزود: بر اساس چارت دریایی که داریم به نیروهای دریایی کشور در حوزه نقشه‌های دریایی کمک می‌کنیم. به عنوان نمونه مسیر دریایی از خلیج فارس تا سواحل ونزوئلا بر اساس نقشه‌های تهیه شده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پیموده شد. همواره تلاش کرده‌ایم در کمترین زمان نقشه‌های دریایی را فراهم کرده و وابستگی نیروی دریایی را به نقشه‌های خارجی را تا حد امکان کاهش داده‌ایم.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های ما تعیین حدود و مرزهای دریایی بین‌المللی است، اضافه کرد: در این رابطه با کشورهای دیگر همکاری‌های مشترکی را شروع کرده‌ایم. اخیرا با کشور عمان معاهده‌ای را امضا کرده‌ایم و مذاکره با سایر کشورها نیز در حال پیگیری است.

امیر فخری با بیان اینکه این مذاکرات در برخی موارد پیشرفت داشته اما در برخی موارد دیگر به دلایل سیاسی پیشرفتی نداشته است، افزود: امسال با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، وب‌ چارت سرویس دریایی را تهیه کرده‌ایم. ضمن اینکه با بارگذاری نقشه‌ها سرویس‌هایی را برای شناورها به خصوص شناورهای نظامی فراهم کرده‌ایم تا بتوانند در بستر وب داده‌ها را دریافت و ماموریت‌های محوله را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این داده‌ها از بروز حوادث جلوگیری خواهیم کرد، یادآور شد: در بحث ناوبری زیرسطحی کارهای جداگانه‌ای برای سپاه و ارتش در حال انجام است.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه در سواحل مکران، مطالعات خاصی را آغاز کرده و در حال پیگیری آن هستیم، گفت: سال 97 از کل سواحل کشور بعلاوه قشم عکسبرداری کردیم و مدل ارتفاعی سواحل مکران با دقت 5 متر تهیه شده است.

امیر فخری با تاکید بر اینکه مکران و توسعه‌ دریامحور موضوعات بسیار مهمی هستند افزود: باید در شناسایی و تهیه داده‌های مکانی کارهای بیشتری انجام دهیم و با همکاری سایر دستگاه‌ها زیرساخت‌های توسعه دریامحور را بیش از پیش در کشور فراهم کنیم.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش عجیب صادرات ماهیان سردآبی از مازندران

چ بهمن 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/مازندران مدیرکل شیلات مازندران از افزایش چشمگیر صادرات ماهیان سردآبی با توجه به شناسایی بازارهای جدید خبر داد. حسن اسحاقی در گفت وگو با مرین‌پرس از افزایش ۲۶۵ درصدی صادرات ماهیان سردآبی و ماهیان منجمد با توجه به پیدا شدن بازار جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این […]

همچنین بخوانید: