نظارت بهداشتی دامپزشکی بر یک هزار مزرعه پرورش ماهی خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از نظارت بهداشتی بر بیش از یک هزار مزرعه پرورش ماهی در سطح استان خبر داد.

دکتر رضا اسدی در گفت‌وگو با مرین‌پرس، با بیان این‌که تولید سالم و بهداشتی و پایدار از سیاست‌های سازمان دامپزشکی است، اظهار کرد: تولید پایدار در صنعت آبزیان با نظارت بهداشتی دامپزشکی ایجاد می‌شود بنابراین در  این راستا بازدید و نظارت بهداشتی بر بیش از یک هزار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی استان خوزستان به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره‌کل، انجام شده است.

وی افزود: هدف از انجام بازدیدهای میدانی مراقبت و پایش و نظارت بهداشتی است؛ در این زمینه از خوراک و ماهی‌های گرمابی و سردآبی موجود در استخرهای پرورش نمونه‌برداری شده و به منظور انجام آزمایش‌های تشخیصی به آزمایشگاه مرجع اداره‌کل دامپزشکی ارسال شده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان بر ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از فعالیت‌های نوین آبزی‌پروری در راستای ارتقای این صنعت تاکید کرد و گفت: دامپزشکی آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی به صاحبان این صنایع به ‌عنوان تولیدکنندگان پروتئین دامی را دارد.

اسدی بیان کرد: خوزستان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و وجود چشمه‌ها، سدها، آبگیرها و رودخانه‌های فراوان و متعدد، ظرفیت بالایی در تولیدات آبزی‌پروری کشور دارد به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از یک هزار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی و بیش از ۱۶ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان خوزستان فعال هستند.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکید استاندار بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام شیلات خوزستان

چ بهمن 6 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس/خوزستان استاندار خوزستان در جلسه ستاد شیلات گفت: در این جلسه تصمیم بر تسریع و به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام موجود گرفته شد تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه کنیم. صادق خلیلیان امروز، […]

همچنین بخوانید: