تاکید استاندار بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام شیلات خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان استاندار خوزستان در جلسه ستاد شیلات گفت: در این جلسه تصمیم بر تسریع و به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام موجود گرفته شد تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه کنیم.

صادق خلیلیان امروز، ۶ بهمن ماه در حاشیه جلسه ستاد شیلات خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های متنوعی از جمله شیلات دارد. در تولیدات شیلاتی و در دو زمینه صید و صیادی و پرورش ماهی در استان، ظرفیت خوبی دایم.

به گزارش مرین‌پرس، وی افزود: در حال حاضر تولیدات شیلاتی خوزستان در مجموع ۱۴۰ هزار تن است و در این جلسه تصمیم بر تسریع و به اتمام رساندن طرح‌های نیمه تمام موجود گرفته شد تا ظرف مدت کمتر از یک سال، میزان ۳۷ هزار تن به ظرفیت تولیدات شیلاتی در استان اضافه کنیم.

استاندار خوزستان گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس در دریای بیکرانی که در اختیار ما قرار دارد استفاده کنیم. امکان پرورش ماهی در قفس در برخی از مناطق در حوضچه آب‌های پشت سدبندها وجود دارد. همچنین در خوزستان تالاب‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از ظرفیت تولید شیلاتی آن‌ها بهره‌مند شویم.

خلیلیان بیان کرد: می‌توانیم تا ۳۰ درصد بهره‌وری تولید شیلات را در واحدهای موجود افزایش دهیم. این اقدامات می‌تواند ما را به حدود تولید یک سوم بیشتر از وضعیت تولید کنونی شیلات، در کمتر از مدت یک سال برساند.

وی ادامه داد: البته این موضوعات، یک هدفگذاری کوتاه مدت است تا بتوانیم میزان تولید شیلات را از ۱۴۰ هزار تن به بالای ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت توجه ویژه به توسعه شیلات در خوزستان

چ بهمن 6 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس/خوزستان معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به بازارهای موجود در حوزه خلیج فارس، بحث صادرت ماهی و برنامه‌های شیلاتی موجود در سطح کشور، نیاز به این است که توسعه شیلات در خوزستان مورد توجه ویژه قرار بگیرد. آقارضا فتوحی در حاشیه جلسه ستاد […]

همچنین بخوانید: