استاندار خوزستان: تکمیل طرح‌های موجود اولویت مدیران باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز چهارشنبه در نشست توسعه شیلات خوزستان، در استانداری افزود: فعالیت هر دولتی در حوزه اقتصاد حول سه محور ایجاد تولید و اشتغال، افزایش رفاه عمومی مردم و کنترل تورم متمرکز است و ما نیز درهمین راستا حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در خوزستان باید در قالب یک نظام حکمرانی یکپارچه عمل کنند تا توسعه محقق شود گفت: کار کارشناسی از هر زاویه که صورت گیرد یک خروجی بیشتر ندارد لذا همه باید ببینیم با تکیه بر منابع در دسترس و در چارچوب جاری، چگونه می‌توان بیشترین کار ممکن را انجام داد و بهره وری بهینه را محقق کرد.

وی ادامه داد: همه به دنبال این هستیم که چگونه می‌توان استان را از وضع موجود خارج کرد؛ واقعیت این است که در وضع موجود نمی توان ماند، هدف از ساختارهای اداری موجود در حوزه های مختلف انجام کار است نه ممانعت از انجام آن، لذا همه با این رویکرد وارد گود شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های توسعه خوزستان در حوزه شیلات افزود: اداره کل شیلات با تمرکز بر افزایش بهره وری و اتمام طرح‌های موجود می تواند تولید و اشتغال را در حوزه شیلات مضاعف کند این یک هدف واقع بینانه و قابل تحقق است.

خلیلیان گفت: تولیدات کنونی شیلات خوزستان در مجموع ۱۴۰ هزار تن است که با تسریع در اتمام طرح‌های نیمه تمام موجود می توانیم در یکسال این ظرفیت را ۳۷هزار تن دیگر افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس در کرانه‌های دریایی در دسترس خوزستان و نیز حوضچه آب‌های پشت سدها و نیز عرصه‌های تالابی استان برای این هدف استفاده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: از طرف دیگر می‌توانیم تا ۳۰درصد بهره‌وری تولید را در واحدهای فعال افزایش دهیم که مجموعه این اقدامات می‌تواند در کوتاه مدت افزایشی معادل یک سوم تولید موجود برای ما رقم بزند یعنی از ۱۴۰ هزار تن موجود به ۲۰۰ هزار تن برسیم.

مدیر کل شیلات خوزستان نیز دراین نشست، از هدف گذاری تولید یک میلیون تن تولیدات شیلاتی در هفت سال آینده در این استان خبر داد و گفت: در گام نخست، این طرح برای ادارات مختلف ارسال می شود تا دیدگاه خود را در خصوص نحوه اجرا و موانع احتمالی در یک هفته منعکس کنند.

فتح اله ابوعلی افزود: عمده تمرکز کنونی ما بر این است که بتوانیم با کمترین نیاز به آب شیرین و با استفاده از آب دریا و سواحل موجود و آب‌های نامتعارف و زهکش های کشاورزی موجود دراستان که زیاد هم هستند استفاده، و افزایش تولید را محقق کنیم.

دراین نشست همچنین چند تن از فعالان عرصه آبزی پروری و صید و صیادی به بیان مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت خود پرداختند که استاندارخوزستان پس از شنیدن توضیحات آنها مقرر کرد در هفته آینده نشست‌های تخصصی برای رفع این موانع برگزار و تصمیم لازم دراین زمینه گرفته شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت توجه ویژه به توسعه شیلات در خوزستان

چ بهمن 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز چهارشنبه در شست ستاد توسعه شیلات خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی در خوزستان، بحث منابع آبی و سواحل در این استان است؛ حدود ۳۳ درصد آب‌های جاری کشور و نیز حدود ۴۴ درصد از منابع آب […]

همچنین بخوانید: