موضوعات: شیلات

یک هزار مزرعه پرورش ماهی در خوزستان بازرسی بهداشتی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

دکتر رضا اسدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا تولید سالم و بهداشتی و پایدار را از راهبردهای قطعی سازمان دامپزشکی بیان کرد و افزود:تولید پایدار درصنعت آبزیان با نظارت بهداشتی دامپزشکی ایجاد می‌شود به همین منظور بازدید و نظارت بهداشتی مزارع آبزیان ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان یکی از اولویت‌های اصلی دامپزشکی استان است.
وی هدف از انجام بازدیدهای میدانی را مراقبت و پایش و نظارت بهداشتی عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ازخوراک و ماهیان گرمابی  و سرد آبی موجود در استخرهای پرورش نمونه برداری شده و به منظور انجام آزمایش تشخیص به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌شود.
اسدی ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از فعالیت‌های نوین آبزی‌پروری در راستای ارتقای این صنعت عنوان و برآمادگی کامل دامپزشکی در ارائه خدمات بهداشتی  به صاحبان این صنایع به ‌عنوان تولیدکنندگان پروتئین دامی تاکید کرد.
استان خوزستان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود و وجود چشمه‌ها، سدها، آبگیرها و رودخانه‌های فراوان و متعدد از استان‌های  مستعد، مطرح و با ظرفیت بالا در تولیدات آبزی‌پروری کشور است بطوری که در زمان حاضر حدود یک هزار مزارع پرورش ماهیان گرم آبی و بیش از ۱۶ مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی در استان فعال هستند.
تولیدات آبزی پروران خوزستانی حدود ۸۰هزار تن درسال است.
معیشت حدود ۵۰هزار خانوار خوزستانی در صید و صیادی و آبزی پروری تامین می‌شود.
بر اساس سند جامع شیلات خوزستان در افق سال ۱۴۰۴ تولیدات شیلاتی(صید دریایی و آبزی پروری) از ۱۴۰هزار تن فعلی باید به نیم میلیون تن برسد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت