افزایش ۹ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به افزایش ۹ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان، افزود: از این میزان ماهی صید شده، ۵۳ درصد کفال، ۴۴ درصد سفید و بقیه از انواع دیگر ماهیان نظیر سیم، سوف و کپور است.

عظیم مدبری در گفت وگو با مرین‌پرس، از افزایش صید ماهیان استخوانی خبر داد و اظهار کرد: از ۲۰ مهر که فصل صیادی در گیلان آغاز شده تاکنون صیادان ۸۰۸ تن ماهی استخوانی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان از خزر صید کرده اند.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان، افزود: از این میزان ماهی صید شده، ۵۳ درصد کفال، ۴۴ درصد سفید و بقیه از انواع دیگر ماهیان نظیر سیم، سوف و کپور است.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه گیلان ۴۰۰۰ صیاد دارد، تصریح کرد: ۴۷ تعاونی پره صیادی در گیلان فعال است که صید قاچاق مهمترین مشکلات این صیادان است.

مدبری، علت اصلی افزایش میزان صید ماهی نسبت به سال گذشته در استان گیلان را افزایش تلاش صیادی به عبارتی افزایش ۲۳ درصدی تعداد پره‌کشی در استان دانست.

وی با اشاره به وضعیت تولید خاویار در گیلان از ابتدای سال تاکنون، گفت: در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان ۸۰۰ کیلوگرم خاویار در استان تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نماینده مجلس: سرمایه گذار خارجی برای اجرای آزاد راه بوشهر - شیراز اعلام آمادگی کرد

ی بهمن 10 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به نقل از عبدالکریم جمیری در نشست پرسش و پاسخ با مردم بوشهر اعلام کرد: نمایندگان مردم استان های بوشهر و فارس در مجلس شورای اسلامی پی‌گیر هستند که […]

همچنین بخوانید: