۲۵۰ میلیاردتومان برای طرح های پرورش ماهی در قفس استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 علی بازدار  روز جمعه  با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر طرح پرورش ماهی در قفس در بندر گناوه افتتاح شده است افزود: از این مجموع ۲۳۰ میلیارد تومان  سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مابقی از محل تسهیلات بانکی بوده است.

وی یادآورشد : رویکرد شیلات در سال‌های گذشته فقط در بخش پرورش میگو بود و سالیان سال در این عرصه کار شد  طوریکه بوشهر  پیشتاز عرضه تولید میگوی پرورشی در کشور به میزان ۶۰ درصد است.

بازدار اضافه کرد: پس از گذشت سه دهه از این موضوع ، رویکرد شیلات از ساحل محور مجدد بخاطر حفاظ ذخایر و پایداری و حفظ دریا به پرورش ماهی در قفس سوق پیدا کرده است.

وی افزود: در سطح استان بوشهر حدود  ۷۴ موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهی درقفس صادر شده است و سرمایه گذاری خوبی در این بخش  انجام شده است .

وی ادامه داد:  ۲۸ قفس پرورش ماهی در دریا  با همت بخش خصوصی استقرار و نصب شده است که  ۴ هزار تن برداشت می شود و پیش بینی  در افق ۱۴۰۴،  نزدیک به   ۷۰ هزار تن است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: علاوه بر طرح پرورش ماهی در قفس بندرگناوه در سال جاری ، در خرداد  ۱۴۰۱  ، شش پروژه دیگر افتتاح خواهد شد که  چهار طرح در تنگستان ، دیر و گناوه هر کدام یک طرح  افتتاح خواهد شد.

وی یادآورشد: طرح پرورش ماهی در قفس گناوه با ظرفیت اسمی  ۵۰۰ تن   هم اینک  با نصب دو قفس در دریا ، حدود  ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در آن رهاسازی شده است که  می‌توانیم   نزدیک به ۵۰  هزار تن  برداشت از آن داشته باشیم.

بازدار گفت:  میزان اعتباری که در این طرح هزینه شده  بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است که حدد ۱۵ نفر به صورت  مستقیم و ۳۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است/شناور‌ها احتیاط کنند

ج بهمن 15 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه محمد سبزه زاری درگفتگو با مرین‌پرس افزود: تحلیل و تجزیه نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با تغییرات جوی و وزش باد، ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۱.۵ متر نیز خواهد رسید. وی با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در مناطق جنوبی و ساحلی […]

همچنین بخوانید: