موضوعات: شیلات

۱۹ طرح شیلاتی در استان بوشهر افتتاح شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روز شنبه به نقل از علی بازدار افزود: با اجرای این طرح‌ها شیلاتی سه هزار تن به ظرفیت تولید آبزیان در این استان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۷ طرح تولیدی شامل ۱۳ مزرعه ۱۰ تا ۲۵ هکتاری پرورش میگو با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان، ۲ طرح پرورش ماهی در قفس در دریا با ظرفیت یکهزارتن و سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومان و ۲ کارگاه تکثیر با سرمایه گذاری ۳۶ میلیارد تومان است.

بازدار با اشاره به بهره برداری از  ۲ طرح زیرساختی شیلاتی در دهه مبارک فجر در استان بوشهر گفت: این طرح‌های زیرساختی شامل بهره برداری از اسکله شناور قایق‌ها در بندر دیّر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اسکله بتنی لاور ساحلی با اعتبار سه میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به رشد روزافزون سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر بخش شیلات افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی، ۱۵ میلیارد تومان دولت و ۷۳ میلیارد تومان توسط بانک‌ها تامین شده است.

بازدار با اشاره به تهیه مقدمات برای انتخاب سرمایه گذاران طرح‌های پرورش میگو در سایت‌های شیف غربی و دیلم شمالی گفت : در صورت فراهم شدن شرایط و در اجرای مصوبه ششمین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر ۱۱۵ طرح ۱۰ هکتاری در این ۲ سایت پس از برگزاری فراخوان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های پرورش میگو واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در این ۲ طرح بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که افزایش ۱۱ هزارتنی ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر را در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم ۱۶ مهرماه امسال به استان بوشهر سفر کردند.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت