گام بلند بندر بوشهر در جهت معرفی به عنوان نخستین بندر الکترونیک کشور/ تسهیل فرآیندهای دریایی و بندری در بندر بوشهر با راه‌اندازی چندین سامانه و زیر سامانه

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: بندر بوشهر با هدف تسهیل فرآیندهای دریایی و بندری در حال طراحی و بکارگیری سامانه های الکترونیک، است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش ارجمندزاده درباره هوشمندسازی بندر بوشهر، خاطرنشان کرد: سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری از دستاوردهای مهم ۹ ماه اخیر اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در راستای ایجاد بندر هوشمند است که جلوگیری از فعالیت شرکت‌های تعلیق شده، ساماندهی نیروی کار شرکت های تخلیه و بارگیری، ثبت تخلفات شرکت های تخلیه و بارگیری و داشبورد وضعیت حضور شرکت‌های تخلیه و بارگیری در اسکله از قابلیت‌های مهم این سامانه به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: یکی دیگر از سامانه‌های تولید شده بانک قوانین و مقررات است که قابلیت‌های این سامانه درج و نگهداری آرشیو الکترونیکی کلیه قوانین و مقررات، امکان افزودن پیوست به قانون، قابلیت جستجوی پیشرفته، تفکیک بانک‌قوانین بر اساس ادارات مختلف و امکان درج قوانین اشتراکی برای کلیه ادارات است.

 

ارجمندزاده ادامه داد: توسعه و تکامل سامانه مدیریت تردد کامیون از دیگر اقدامات انجام شده است، همچنین با راه اندازی سامانه مدیریت و ساماندهی لنج‌ها امکان ثبت و مدیریت کلیه اطلاعات لنج ها، فراهم شده است.

 

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه احراز هویت خدمات بندری امکان نگهداری کلیه اسناد هویتی معتبر، امکان رهگیری وضعیت هویتی اشخاص نیازمند خدمات بندری و تفکیک اسناد هویتی به سه دسته معرفی نامه وکالتنامه و توقیف محقق شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در ارتباط با زیرسامانه های تولید شده در ۹ ماهه اخیر عنوان کرد: یکی از زیرسامانه‌های تولیدی شامل داشبورد مدیریتی است که گزارش گیری در بازه زمانی مختلف را را انجام می‌دهد؛ دیگر زیرسامانه تولید شده نقشه آنلاین عملیات بندر است که پایش لحظه‌ای عملیات بندری را انجام می دهد.

 

وی با بیان اینکه از دیگر سرویس های ایجاد شده سامانه احراز هویت به سامانه مدیریت تردد است، گفت: از دیگر زیرسامانه های تولیدی می توان به توسعه خدمات الکترونیک سامانه احراز هویت خدمات بندری و توسعه بخش غیر کانتینری و خدمات دریایی در سامانه احراز هویت اشاره کرد.

 

ارجمندزاده ادامه داد: در حوزه برنامه های آتی برای توسعه سامانه های هوشمند، در راستای رویکرد کلان هوشمندسازی عملیات و حذف مراجعات حضوری ارباب رجوع،  سامانه مدیریت هوشمند اسکله در دستور کار قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: راه اندازی نوبت دهی هوشمند در اسکله، پایش انبارها و اسکله با ابزارهای هوشمند و برقراری ارتباط بین سامانه های مختلف جهت هوشمندسازی کامل فرایندها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام آمادگی بندر چابهار برای جذب سرمایه‌گذاری کشورهای CIS و جنوب شرق آسیا/ تشریح محورهای 3 گانه تفاهم نامه همکاری با ازبکستان

د بهمن 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: فضای سرمایه گذاری برای کشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در بندر چابهار به بهترین شکل فراهم است. بهروز آقایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به […]
بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سرمایه گذاری،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: