مجتمع ۶ هزار تنی پرورش ماهی سپیددشت لرستان بهره برداری شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا مجتمع بزرگ پرورش ماهی سپیددشت به مساحت ۹.۳ هکتار و با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسوولان استانی و مدیران دستگاه های اجرایی به بهره برداری رسید.

تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت این مجتمع هزینه شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران و متقاضیان بخش خصوصی است.

استاندار لرستان به همراه معاونین سیاسی،امنیتی و اجتماعی و  هماهنگی امور عمرانی در جریان سفر به شهر سپیددشت و انجام ملاقات های مردمی فاز اول این مجتمع پرورش ماهی را  افتتاح کرد.

قرار است سالانه ۶ هزار تن ماهی در این مجتمع بزرگ تولید شود.

هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و  بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

لرستان با توجه به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و شرایط جوی، آبزی پرور و یکی از استان هایی است که گوشت ماهی خاویاری و خاویار را صادر می کند و بر همین اساس برای افزایش تولید ۳۰۰ کیلوگرم خاویار در سال گذشته  به یک تن در ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکله شناور قایق های صیادی بندر دیر افتتاح شد

چ بهمن 20 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش ایرنا، در این آیین معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: پروژه اسکله شناور قایق های صیادی گام موثری در پهلوگیری و پارکینگ خدمات دهی به شناورهای کوچک است. سید حسین حسینی افزود: مزیت این نوع اسکله های شناور، ارزان بودن […]

همچنین بخوانید: