افزایش 5 ین در هر لیتر به یارانه بنزین در ژاپن

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد یارانه بنزین برای توزیع کنندگان نفت از هفته آینده که از روز پنج شنبه آغاز می شود، به پنج ین در هر لیتر افزایش پیدا می کند.

به گزارش رویترز، منابع دولتی آگاه پیشتر به رویترز اعلام کرده بودند ژاپن یارانه بنزین را برای هفته از ۳.۷ ین به پنج ین در هر لیتر افزایش می دهد تا تاثیر افزایش قیمتهای سوخت را تعدیل کند.

تحت برنامه ای که در ۲۷ ژانویه به اجرا گذاشته شد، اگر قیمت خرده فروشی بنزین از سقف ۱۷۰ ین عبور کند، دولت ژاپن میزان یارانه را هر هفته تعیین می کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر اول هیات دولت ژاپن روز جاری اعلام کرد: دولت قصد دارد روز پنج شنبه دیداری پیرامون افزایش قیمتهای نفت برگزار کند و در این دیدار، وزرا درباره کارآمدی تدابیری که دولت تاکنون اجرا کرده و اقدامات بیشتر برای محدود کردن افزایش قیمتها بحث و گفت و گو خواهند کرد.

ژاپن پیش از این در راستای اقدام هماهنگ با متحدانش و با هدف کنترل قیمتها، برنامه فروش نفت از ذخایر ملی خود را اعلام کرده بود. این توافق غیرمعمول میان کشورهای مصرف کننده برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت استراتژیک با هدف مهار افزایش قیمت‌های انرژی پس از بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواست‌های مکرر آمریکا و کشورهای دیگر برای افزایش سریع تر تولید صورت گرفته است. کوییچی هاگیودا، وزیر بازرگانی ژاپن در نوامبر اعلام کرده بود این کشور همزمان با جایگزین سازی نفت، به برداشت از ذخایر اقدام خواهد کرد. اگرچه ژاپن به طور مرتب این رویه را دنبال می کند اما در حمایت از اقدام کشورهای مصرف کننده، زمان آن را جلو انداخته است. ژاپن در گذشته برای رفع کمبود نفت در زمان جنگ خلیج فارس در دهه ۱۹۹۰ و زلزله و سونامی مرگبار در سال ۲۰۱۱ از ذخایر خود بهره داری کرده بود.

قیمتهای نفت پس از افزایشی که در ابتدای معاملات روز چهارشنبه داشتند، تحت تاثیر سودگیری معامله گران کاهش پیدا کردند و نفت برنت با هشت سنت کاهش، به ۹۰ دلار و ۷۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت کاهش، به ۸۹ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره برداری از هفت طرح عمرانی و خدماتی در بندر خرمشهر

پ بهمن 21 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در مراسم افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها گفت: سه پروژه از این هفت طرح با مشارکت بخش خصوصی و کشتیرانی اجرا شده است. نورالله اسعدی با اشاره به احداث هشت پست اسکله شناور و گردشگری با […]

همچنین بخوانید: