۱۴ موج شکن مردمی تحویل شیلات هرمزگان شده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عبدالرسول دریایی روز شنبه در بازدید از مراکز تخلیه صید یکبنی و بحل در شهرستان جاسک افزود: این موج شکن های تخلیه صید و پشتیان مزارع ماهی در قفس با توجه به خام بودن و نقص هر کدام نیاز به حداقل یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی بیان داشت: پیگیری حل مشکلات صیادان و ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی در دستور کار شیلات در سراسر استان قرار دارد 
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت: امید است با حمایت دولت و توجه ویژه به مسائل جامعه صیادی در سطح کلان بتوانیم شاهد رفع مشکلات این قشر و ارتقای بیش از پیش جایگاه صید و صیادی و خدمات رسانی به آن ها باشیم.
دریایی همچنین در بازدید از موج شکن های جاسک یادآورشد: مرکز تخلیه صید یکبنی جاسک با بهره مندی از حدود ۱۰۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۶۸۰ نفر صیاد نقش بسزایی در صید و صیادی هرمزگان دارد و یکی از مزاکر تخلیه صید مهم استان به شمار می رود.
وی بیان داشت: مرکز تخلیه صید بحل جاسک نیز با حدود ۷۵ فروند شناور صیادی و افزون بر ۳۲۰ نفر صیاد توانسته بخش خوبی از صید و صیادی شهرستان جاسک را به خود اختصاص دهد.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه داشتن مراکز تخلیه صید و بنادر صیادی مناسب، حق جامعه صیادی این حوزه است که شیلات استان هرمزگان در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. وی تصریح کرد: ارتقای خدمات رسانی به این مراکز نیازمند اعتبارات میلیاردی است که لازمه این مهم اختصاص بودجه متناسب برای این مهم است.
دریایی در ادامه این بازدید ها با بیان این که ذخایر آبزیان از نعمت های بسیار ارزشمند هستند و بی شک نیاز به مراقبت دارند، از صیادان خواست از روش صید قلاب و روش های صید اصولی به عنوان روشی مناسب و جایگیزین روش های مخرب استفاده کنند.
در جنوب کشور از مجموع ۴۹ فقره موج شکن مردمی وجود دارد که از این تعداد ۲۳ موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.
۱۱ مورد از موج شکن های مردمی در غرب هرمزگان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن نیز در جزیره قشم است.
موج شکن‌ها سازه هایی هستند که به منظور ایجاد آرامش در سواحل و کاهش انرژی به وجود آمده از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج بنا می‌شوند.
استان هرمزگان را با بهره مندی از چهار هزار و ۵۳۰ فروند شناور صیادی، افزون بر ۳۲ هزار نفر صیاد، ۲۸۵ هزار تن صید سالیانه و ۲۲ بندر صیادی می توان به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قول وزارت نفت برای تامین سوخت یارانه‌ای شناور‌های فعال در مسیر‌های بین‌المللی

ش بهمن 23 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، حسین عباس نژاد اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی طی سالیان اخیر در راستای رونق مسافربری بین‌المللی دریایی و رونق کسب و کار پایدار در این حوزه، ترمینال‌های مسافری دریایی مناسبی را در برخی بنادر از جمله بندر بوشهر، بندر چابهار و بندر […]

همچنین بخوانید: