کارخانه تولید غذای آبزیان در سبزوار به بهره برداری رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در این مراسم با بیان اینکه سبزوار قطب تولید شیلات خراسان رضوی است گفت: در این راستا کارخانه خوراک آماده آبزیان شامل انواع خوراک ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری به بهره برداری رسید.

علی اصغر امانیان افزود: با بهره برداری از این کارخانه علاوه بر تامین نیاز آبزی پروران منطقه، نیاز استانهای همجوار در این زمینه نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: کارخانه خوراک آماده آبزیان در زمینی به مساحت بیش از چهار هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع و سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۱۵ نفر در شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار به بهره برداری رسیده است.

همزمان با سفر استاندار خراسان رضوی به سبزوار عملیات اجرایی پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلوولتی و یک مجتمع گلخانه ای در این شهرستان نیز آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: این مجتمع گلخانه ای با مساحت ۴۲ هکتار در روستای اولر بخش مرکزی این شهرستان با سرمایه گذاری حدود سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال احداث می شود.  

وی افزود: سطح کشت گلخانه‌ای در این شهرستان حدود ۱۶۰ هزار مترمربع است که با احداث این گلخانه در ۲۴ سایت و اشتغال ۱۶۲ نفر تحول چشمگیر در حوزه محصولات گلخانه ای شهرستان ایجاد می شود.

امانیان ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای در اقلیم کویری و نیمه خشک شهرستان سبزوار تا سال ۱۳۹۲ در سطح ۳۰ هزار متر مربع بود که هم اینک این میزان به حدود ۱۶۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، افت آبهای زیر زمینی، افزایش میزان تبخیر و افزایش هزینه تولید در فضای باز ، یکی از راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح و افزایش راندمان، افزایش سطح کشت گلخانه ای است که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر شرکت برق سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور احداث پست توزیع برق در این شهرستان تفاهمنامه سه جانبه بین برق منطقه ای خراسان رضوی، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان منعقد شده است که در این راستا ۱۵ مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی سبزوار تامین و برای متقاضیان جدید این شهرک انشعاب واگذار خواهد شد.

سید حمید شهرآیینی افزود: احداث پست توزیع برق سبزوار با اعتبار هزارو ۱۵۰ میلیارد ریال طی ۱۵ ماه  انجام می شود که علاوه بر احداث این پست ۱۴ کیلومتر خط انتقال نیز اجرا می‌گردد.

مرکز شهرستان ۲۸۲ هزار نفری سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقبال اتاق بازرگانی ایران از افزایش همکاری عملیاتی سازمان بنادر و بخش خصوصی/ تشکیل اتاق فکر برای نقش‌آفرینی موثر ایران در مگاپروژه «یک کمربند-یک جاده»

ی بهمن 24 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با استقبال اتاق بازرگانی ایران از افزایش همکاری عملیاتی سازمان بنادر و بخش خصوصی، گفت: افزایش همکاری عملیاتی این سازمان و بخش خصوصی می تواند بسیاری از مسائل حوزه دریایی و […]
فریال مستوفی،رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: