مأموریت سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دریادار مرتضی زارع بعد از ظهر یکشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۹ روستای محروم استان بوشهر با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مأموریت جدید سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی است و در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مرکز سپاه پاسداران تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جانشین کل سپاه پاسداران، فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام است و۴ مأموریت مهم بر عهده این قرارگاه گذاشته شده است.

وی گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی، جاده روستایی، منازل مددجویی و اشتغال‌زایی روستایی از جمله مأموریت‌ها است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه اولویت برنامه اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام اجرا طرح‌های آبرسانی است اضافه کرد: در اولین مرحله بیش از ۷ هزار و ۱۳۸ طرح آبرسانی در روستاهای سراسر کشور اجرا و این طرح‌ها در مدت ۳۰ ماه تکمیل می‌شود.

سردار زارع بیان کرد: در مجموع باید به ۱۳ هزار روستا آبرسانی شود که از این ۱۳ هزار روستا با بسیج خیران طرح آبرسانی در ۳ هزار روستا را خیران تقبل کرده‌اند که هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند و ۱۰ هزار طرح دیگر آبرسانی در روستاها توسط مجموعه دولت اجرایی می‌شود.

وی گفت: در هر دو این پروژه‌ها یک موضوع مشترک است که سپاه پاسداران وارد عمل شده و ۲۰ درصد از کل حجم کارهایی که باید انجام شود را با ماشین‌آلات و تجهیزات خود انجام خواهد داد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حجم پوشش طرح‌های آبرسانی توسط نیروی دریایی سپاه یادآور شد: نیروی دریایی سپاه با توجه به جغرافیای استقرار خود، استان‌های بوشهر و هرمزگان معین اجرا طرح‌ها در این استان‌ها تعیین شده است.

سردار زارع با اشاره به اجرا ۱۰۶ طرح آبرسانی روستایی در فاز اول در استان‌های بوشهر و هرمزگان بیان کرد: طرح آبرسانی در ۱۰۶ روستا این استان‌ها توسط نیروی دریایی سپاه در فاز نخست اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هفته گذشته در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور عملیات اجرایی بزرگ آبرسانی به ۷۶ روستای استان هرمزگان آغاز شد و تاکنون ۲۰ کیلومتر خاک‌برداری و لوله‌گذاری شده است.

وی گفت: با توجه به حضور مهندسی سپاه و تجارب آن در مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی طی سال‌های گذشته و در قالب قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی، این عملیات با سرعت و انسجام بیشتری انجام می‌شود که بر اساس برنامه تعیین شده یا حتی زودتر از آن توانایی تکمیل این طرح‌های آبرسانی وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: کل حجم شبکه انتقال و توزیع طرح‌های آبرسانی در دو ۲ استان بوشهر و هرمزگان یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر است که این طرح‌ها جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: تمرکز بر تأمین مصالح از سیاست‌های اصلی قرارگاه است که برای کاهش هزینه‌های اجرایی، مواد اولیه کارخانجات تولید لوله، برای اطمینان از تأمین این مواد، با ضمانت بالا، خودمان در حال تأمین آن هستیم و به همین منظور فرمانده قرارگاه، معاونت آماد سپاه پاسداران را مسئول تأمین لوله و اتصالات با کیفیت بالا آن کرده است.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌ها در جهت تسریع اجرا طرح‌های آبرسانی به روستاها گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها، موضوع معارضان را در اجرا طرح‌ها برطرف کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک کشتی‌ساز داخلی برای کشتیرانی جمهوری اسلامی شناور می‌سازد

ی بهمن 24 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس  نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت تمامی قراردادهای ساخت و توسعه ناوگان در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با صنعت ساخت کشتی در داخل است. به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدرضا مدرس خیابانی که در مراسم […]

همچنین بخوانید: