فراخوان دریافت چکیده نخستین کنگره بین‌المللی شناورهای اولیه

کنگره بین‌المللی شناورهای اولیه یا ابتدایی در تاریخ 26 تا 29 اکتبر 2023 برابر با 4 تا 7 آبان 1402 در پرتغال برگزار خواهد شد.

نخستین کنگره بین‎المللی شناورهای اولیه یا ابتدایی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، این کنگره توسط بنیاد شناورهای اولیه(EWA) با همکاری  شهرداری ویلا دو کنده؛ پرتغال (Vila do Conde Municipality, Portugal) در تاریخ 26 تا 29 اکتبر 2023  برابر  با 4 تا 7 آبان 1402 برگزار خواهد شد.

چرا  شناورهای اولیه و ابتدایی:

بنیاد شناورهای اولیه (EWA)[1] در سال 2015 در ورخنیکا در اسلوونی تاسیس شد. همانگونه که مستحضر هستید؛ شناورهای آبی اولیه یا ابتدایی  همانند: آتش، ابزار و … یکی از مهم‎ترین و قدیمی‎ترین اختراعاتی بشری محسوب می‎شوند. از این رو؛ به لطف پژوهش‎های باستان شناختی می‎دانیم که قدیمی‎ترین کانو دستکندی (Logboat) که تا کنون بازیابی شده متعلق به 8200 قبل از میلاد(معاصر با عصر میان‌سنگی) است.

اما شناورهای آبی اولیه یا ابتدایی  دیگری نیز وجود دارند که نمی‎توان آنها را صرفاً از طریق پژوهش‎های باستان شناسانه تحلیل و بررسی کرد؛ زیرا اجزای آنها ناپایدار است، بنابراین، مطالعه آنها از طریق پژوهش‎های تخصصی در حوزه‎ی فرهنگ و سنت امکان‎پذیر است (انسان‎شناسی، قوم شناسی، تجربی). نکته حائز اهمیت این است که شناورهای آبی اولیه و ابتدایی یکی اختراع بشری می‎باشد که در دوران مدرن هنوز قابل لمس نیست؛ به عبارت دیگر  برای درک بهتر شناورهای آبی ابتدایی یا اولیه  بایستی تصویری جامع از آنها  داشته باشیم.  شناورهای ابتدایی یا اولیه تأثیر مستقیم و غیرمستقیم روی بسیاری از اختراعات اخیر بشر مانند: مهاجرت، تحرک، ابزار، بادبان‎، ناوبری، نجوم، قطب نما و بسیاری دیگر داشته‎اند.

نخستین کنگره شناورهای اولیه و ابتدایی چه موضوعاتی را پوشش می دهد:

موضوع اصلی این هم‎اندیشی کانوهای دستکند چوبی(logboats)، قایق حصیری یا نی(bundle/steam boat)، قایق پوستی(skin boat)، قایق پوست درختی(bark boat) و کلک (raft) در مناطق مختلف  در سراسر جهان  یعنی آمریکای جنوبی و میانه، آسیای میانه و خاور دور، استرالیا،اروپا، اوراسیا، آمریکای شمالی، منطقه اقیانوس آرام می‎باشد.

چه کسی میتوانند در این کنگره شرکت کنند:

در این کنگره سعی شده محیطی را برای  پژوهشگران از حوزه‌ها مختلف فراهم شود و در موضوعات مختلفی از جمله: انسان‎شناسی،قوم‎شناسی، باستان‎شناسی، مطالعات تجربی، زمین‎شناسی، آب‎شناسی، زیست شناسی، مطالعات مدل‎های سه بعدی، مستند سازی، مطالعات میراث، پارک‎ها میراث، حراست از فرهنگ ناملموس و گردشگری پایدار

مجموعاً 52 چکیده دریافت خواهد شد.

جهت ارسال چکیده از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

تماس : 09136458894

ایمیل: Ramin.adibi2012@gmail.com


[1] Early Watercraft Initiative is the short name of the global initiative ”Early Watercraft – A global perspective of invention and development” (EWA)

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قدردانی وزیر نفت بابت جهش حمل و نقل فرآورده‌های نفتی

س بهمن 26 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس حجت‌اله عبدالملکی به جهش در برخی واحدهای اقتصادی و تولیدی کشور از جمله شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و افزود: در شرکت ملی نفتکش ایران یک جهش جدی در بحث حمل نفت و فرآورده‌های نفتی رخ داد تا جایی که وزیر نفت نیز در […]
نفتکش ژاپنی

همچنین بخوانید: