طرح آزمایشی پرورش ماهی قفس های زیرآبی در هرمزگان اجرا می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالرسول دریایی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اساتید و مسوولان دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود:این قفس های زیرآبی برای نخستین بار در استان هرمزگان و کشور اجرایی می شود و امید است شاهد نتیجه مطلوب آن باشیم.
وی با بیان اینکه از همه طرح ها و ایدهایی که درجهت سرعت بخشی خدمت رسانی به مردم و افزایش تولیدات شیلاتی باشد، استقبال می کنیم افزود: خودکفایی کامل در ساخت و نصب سازه های مورد نیاز پرورش ماهی در قفس دریایی و تامین بچه ماهی چالشی است که انتظار  داریم جامعه علمی و  دانشگاهی برای رفع آن‌ها ها ورود کنند.
وی تولید نرم افزار های رایانه ای مدیریت پرورش آبزیان در قفس، استفاده از سیستم های هوشمند و ربات ها در صنعت پرورش ماهی در قفس مانند ربات های تمیز کننده تور و کنترل قفس حرکت و توسعه آبزی پروری از مناطق ساحلی به سمت اعماق دریا همراه با تکنولوژی و لجستیک مناسب را یکی دیگر از اهداف شیلاتی دانست و بیان داشت: امید است جامعه علمی کشور به ویژه دانشگاهیان بتوانند در این زمینه ها اقدام‌ها و دستاوردهای خوبی داشته باشند.
 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای جلوگیری از خام‌فروشی؛ وزارت نفت مکلف به تأمین خوراک تمامی پالایشگاه‌های کوچک شد

د اسفند 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه نمایندگان مجلس با هدف جلوگیری از خام فروشی، وزارت نفت را مکلف کردند خوراک تمامی پالایشگاه‌های کوچک دارای مجوز قانونی را تأمین کند. به گزارش «مرین‌پرس» از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، دوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی […]

همچنین بخوانید: