مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی اروپا به کمترین میزان سه دهه رسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مصرف نهایی نفت و فرآورده‌های نفتی در اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۰ میلادی با ۱۰ درصد کاهش به ۳۱۰ میلیون تُن رسید که پایین‌ترین سطح ثبت شده در طول ۳۱ سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش «مرین‌پرس» از یورو نیوز، اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) اعلام کرد که این کاهش بیش از همه متاثر از محدودیت‌های کرونایی وضع شده در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بوده است.

مطابق گزارش یورواستات، بالاترین مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی در سال ۲۰۰۴ میلادی و به میزان ۴۰۸ میلیون تن ثبت شده و پایین‌ترین میزان مصرف نیز پیش از همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۱۴ و به میزان ۳۳۳ میلیون ثبت شده بود.

بر پایه این گزارش، بیشترین کاهش مصرف در لوکزامبورگ (۲۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹) گزارش شده است. همچنین در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا افزایش مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی تنها در دو کشور فنلاند و اسلواکی (۰.۴ درصد) ثبت شده است.

سهم نسبی کشورها از کل مصرف نهایی نفت و فرآورده‌های نفتی اتحادیه اروپا متاثر از اندازه و ساختار اقتصاد آنها است، به طوری که آلمان (۲۳ درصد)، فرانسه (۱۶ درصد)، ایتالیا و اسپانیا (هر دو ۱۰ درصد) از نظر سهم مصرف در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مزایای احیاء حمل‌و‌نقل دریایی ایران و قطر/ ضرورت راه‌اندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه

س اسفند 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تقویت دپیلماسی منطقه‌ای ایران در حوزه دریایی و بندری امری ضروری است، گفت: باید شاهد راه‌اندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه باشیم. […]
سید علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، قطر، حمل و نقل دریایی

همچنین بخوانید: