موضوعات: شیلات

تولید ۱.۵ میلیون دلار خاویار در استان فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فلاحی گفت: فارس رتبه اول تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در بین استان غیرساحلی را دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۵۰ تن گوشت خاویار در فارس تولید شده است، تصریح کرد: انواع ماهیان خاویاری در این استان عمدتاً شامل گونه‌های فیل ماهی، استرلیاد، سیبری و ازون برون است.

به گفته فلاحی؛ در استان فارس سه مرکز پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۷.۵ تن گوشت و ۳.۸ تن خاویار فعالیت می‌کند.

مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در این استان وجود دارد، بیان کرد: این مزرعه مجهز به دستگاه سونوگرافی برای تعیین جنسیت ماهیان پرورشی است.

فلاحی از اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش تلفات و افزایش تولید از طریق افزایش سطح ایمنی زیستی نیز سخن گفت و افزود: این اقدامات شامل اجرای برنامه‌های مدیریت بهداشتی براساس استاندارد HACCP، استفاده از تقویت کننده سیستم ایمنی زیستی در جیره غذایی ماهیان و کاهش استرس در مزرعه به وسیله بهبود اقدامات مدیریتی می‌باشد.

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: خاویار استحصال شده و گوشت خاویار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و به روسیه صادر شده است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت
برچسب‌ها: شیلات