بالغ بر یکهزار تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 حمید رضا تقی نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا غالب صید صیادان پره را ۲ گونه ماهی سفید و کفال اعلام کرد و افزود: از یکهزار و سه تن ماهی صید شده در فصل صید جاری، ۴۷۴ تن ماهی سفید، ۴۹۶ تن ماهی کفال و ۳۳ تن سایر آبزیان دریای خزر بوده است.

وی به ارزش ریالی اینمیزان صید اشاره کرد و اظهار داشت: این مقدار صید با ارزش فروش ناخالص یکهزار و ۱۲۴ میلیارد ریال در بازار توزیع شد.

نصیری همچنین از صید پنج هزار و ۸۰۸ تن کیلکا در گیلان خبر داد و اظهار داشت : ارزش فروش ناخالص این مقدار صید ۳۴۸ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل ، گفت : از این مقدار صید پنج هزار و ۶۲۹ تن به مصرف پودری و ۱۷۹ تن به مصرف انسانی رسیده است.

۳۰ فروند شناور صیادی کیلکاگیر با حدود ۲۴۰ نفر صیاد از ۲۰ خرداد ماه  تا پایان بهمن ماه سال جاری به صید کیلکا در گیلان مشغول هستند .

ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است. تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.

ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله متراکم یافت می شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می گردند. فرمانده شناورهای صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله های ماهی کیلکا را انجام می دهد

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه گذاری 33 میلیون دلاری برای ساخت و بهره برداری مجدد از بندر بیروت

س اسفند 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه یک شرکت فرانسوی با قراردادی 10 ساله بر روی توسعه، تجهیز و نوسازی بندر بیروت در لبنان سرمایه گذاری می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM Group پس از […]
سازمان بنادر و دریانوردی، بندر بیروت، سرمایه گذاری

همچنین بخوانید: