موضوعات: شیلات

ستاد تسهیل بدنبال کاهش بروکراسی اداری در حمایت از بخش تولید است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش ایرنا، بهزاد باباخانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل قصرشیرین افزود: اعضای این ستاد امروز از چهار طرح عمده تولیدی قصرشیرین در قالب سیزدهمین سفر شهرستانی ستاد تسهیل بازدید کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در نشست ستاد تسهیل به بررسی مهمترین مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی قصرشیرین پرداختیم لذا از چهار واحد به صورت میدانی بازدید کردیم و پس از آن مشکلات ۱۲ واحد تولیدی نیز با دستور کارهای مختلف بررسی و تصمیمات لازم نیز اتخاذ و عمده مشکلات این واحدها حل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: مهمترین شعار چند سال اخیر دولت بر مبنای حمایت از تولید است لذا ستاد تسهیل در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید تشکیل می‌شود و به جز سفر به شهرستان ها در خود مرکز استان هم جلسات مستمری در استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار می‌شود.

باباخانی ادامه داد: یکی از مسیرها برای کمک به تولید کنندگان کم کردن امور مربوط به بروکراسی اداری است که در موضوعات مربوط به تولید بیشتر وجود دارد که دست و پا گیر است البته پنجره واحد استعلامات الکترونیک و همچنین کنترل پروژه‌های اقتصادی سامانه ای است که در استان راه اندازی شده و در این مسیر حرکت می‌کند و از طریق این سامانه بروکراسی اداری و کاغذ بازی در مسیر تولید به حداقل ممکن می‌رسد.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد رفع موانع تولید شهرستان و تعداد کمی نیز در ستاد رفع موانع تولید استان  مطرح و پیگیری می‌شود.

مرادعلی تاتار اظهار کرد: رفع موانع و گره گشایی از مشکلات موجود برای احیا و رونق فعالیت‌های تولیدی از اهداف برگزاری ستاد تسهیل است.

وی افزود: در جلسه امروز ستاد تسهیل مشکلات مربوط مشکلات صدور سند مالکیت واحدهای گلخانه ای برای تخصیص آب و بهسازی معابر مجتمع گلخانه ای ۴۰ واحدی، احداث سردخانه میوه و تره بار با ظرفیت ۲۵ تنی، مشکل تردد واحدهای تولیدی به نقطه صفر مرزی، پرداخت تسهیلات به بهره برداران شیلات و همچنین تقسیط وام چند واحد تولیدی، گاز رسانی به کارخانه های تولید گچ و آزاد و مجوز تردد کامیون ها از مواردی بود که در جلسه امروز با مصوبه هایی در راستای حل مشکلات آنها کمک شد.                                                                          

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه قبل از شرکت در جلسه ستاد تسهیل شهرستان قصرشیرین، از مجتمع گلخانه‌ای شهید دکامی‌زاده، واحد تولیدی روغن صنعتی، گریس، تینر، حلال‌های صنعتی و آلی کهوند و نیز سردخانه و بسته‌بندی میوه قصرشیرین بازدید کرد، در جریان این بازدید با سرمایه‌گذاران این طرح‌ها دیدار و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

در این بازدید مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری، فرماندار قصرشیرین، مدیرکل صمت استان کرمانشاه، صفوی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از مسوولان محلی نیز حضور داشتند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان واقع‌ شده است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت