تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی طبق برنامه در حال اجراست

زمان مطالعه: 2 دقیقه



با لایروبی و تعریض کانال سوئز، تقریباً نیمی از این آبراه می تواند ترافیک دوطرفه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو،  پروژه بهبود ناوبری دریایی در برخی از بخش های چالش برانگیز کانال سوئز طبق برنامه پیش می رود؛ طبق اعلام مقامات کانال سوئز، این پروژه تاکنون 14 درصد پیشرفت داشته است و تا ژوئن 2023 به پایان خواهد رسید؛ پس از تکمیل، تقریباً نیمی از کانال به ترافیک دو طرفه اختصاص خواهد یافت.

 

اسامه ربیعی؛ رئیس اداره کانال سوئز، با تاکید بر پیشرفت این پروژه گفت: برنامه زمانبندی کار پس از به گل نشستن Ever Given در سال گذشته، بدون وقفه ادامه داشته است. برنامه تعمیق و تعریض کانال سوئز برای بهبود ناوبری دریایی از ژوئن سال گذشته آغاز شده و اکنون بخش قابل توجهی از اقدامات اولیه تکمیل شده است. این پروژه همچنین شامل ایجاد حوضچه های رسوبی نیز بوده و تاکنون در مجموع 11 میلیون متر مکعب لایروبی از بستر کانال انجام شده است.

 

وی از این منطقه به عنوان سخت ترین بخش ناوبری کانال سوئز یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه بر روی منطقه ای نزدیک به جایی که Ever Given به گل نشست، متمرکز است. عملیات تعریض و همچنین تعمیق کانال ناوبری در این بخش نیز در حال انجام است. 

 

در منطقه دریاچه‌های بیتر در مسیر، لایروب‌ها در حال کار بر روی گسترش کانال سوئز هستند تا تقریباً شش مایل دیگر به مسافت قابل پیمایش دو طرفه اضافه کنند. لایروب ها تاکنون 8.4 میلیون متر مکعب شن و ماسه اشباع در این منطقه را لایروبی کرده اند. پس از تکمیل، در مجموع بیش از 50 مایل یا تقریباً نیمی از طول کانال سوئز، می‌تواند ترافیک دو طرفه داشته باشد.

 

به گفته رئیس اداره کانال سوئز در حال حاضر تعریض کل کانال برای ایجاد ترافیک دو طرفه بسیار پرهزینه و زمان بر خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خودکفایی مهندسان ایرانی در ساخت اسکله، موج شکن و استحصال دریا

چ اسفند 4 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس  محمدرضا الله‌یار در آستانه روز مهندس با تبریک این روز به جامعه مهندسی کشور افزود: شرح ردیف فعالیت‌های امور دریایی و ساحلی تهیه شد و ابلاغ آن در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، وی […]

همچنین بخوانید: