برق‌رسانی به ۱۷۰ استخر پرورش ماهی دالاهو بزودی عملیاتی می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «محمد مرادی» در جلسه اضطراری برق‌رسانی به مجتمع مزارع پرورش ماهی «ریجاب» شهرستان دالاهو با حضور مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، افزود: طرح برق‌رسانی به طرح پرورش ماهی پیرو دستور استاندار کرمانشاه به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه انجام می شود.

به گفته وی مرحله اول این طرح شامل برق رسانی به ۱۰۰ استخر پرورش ماهی، نیازمند سه کیلومتر خط فشار متوسط هوایی با کابل خودنگهدار و نصب ۱۸ دستگاه ترانس برق است.

وی با اعلام اینکه طرح برقرسانی به این مزرعه پرورش ماهی به سرعت اجرایی می‌شود، توضیح داد: زیرساخت‌های این مزرعه با اعتبارات دولتی و با مشارکت بخش خصوصی تأمین می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های تولید، توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های کشاورزی و شیلات است از این رو شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اجرای طرح برق رسانی، مشاوره و نظارت از این طرح اشتغال زا که مصداق شعار امسال در حمایت تولید و مانع‌زدایی است، حمایت می کند.

مرادی ادامه داد: طرح برق رسانی به مجموعه پرورش ماهی شهر ریجاب در دالاهو از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این طرح همچنین نیازمند سه کیلومتر شبکه فشار ضعیف با اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد ریال است که اعتبار آن از محل طرح های عمرانی سازمان شیلات تامین می شود.

منطقه ریجاب در شهرستان دالاهو قطب تولید پرورش ماهی قزل آلا در کشور محسوب می شود.

کل مزارع پرورش ماهی شهرستان دالاهو  ۱۷۴ مزرعه شامل ۱۷۱ باب در مجتمع ریجاب، ۲ باب در گهواره و یک باب در بخش مرکزی است که تمامی این مزرعه ها مزرعه پرورش ماهیان سردابی (قزل آلا) هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پکن: آمریکا در مسائل مرتبط با تایوان احتیاط کند

س اسفند 10 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن از واشنگتن می‌خواهد که هرگونه تماس رسمی با تایوان را متوقف کند. وانگ در این باره گفت: عزم و اراده مردم چین برای دفاع از […]

همچنین بخوانید: