بازدید دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی از بندر شهید رجایی/ دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای توسعه فعالیت دریامحور بندر شهیدرجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به همراه اعضای شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو این سازمان از بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو ناظری؛ دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) و جمعی از اعضای کشورهای عضو در بازدید از بندر شهید رجایی با آخرین دستاوردهای متخصصان حوزه دریایی و بندری آشنا و در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بزرگترین بندر تجاری کشور، قرار گرفتند.

اعضای کشورهای اکو از بخش های مختلف مجتمع بندری شهیدرجایی ازجمله اراضی پشتیبانی این بندر، ترمینال‌های کانتینری و پایانه‌های کانتینری و اسکله‌های فله بازدید کردند.

علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این بازدید ضمن معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی اظهارداشت: بندر شهید رجایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز کریدور شمال ـ جنوب، قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند که این مزیت شاخصه بسیار مثبتی برای حضور سرمایه گذاران خارجی و توسعه فعالیت‌های دریامحور است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه در دست اقدام این بندر، افزود: با اتمام فاز سوم بندر شهید رجایی و پایانه کانتینری که یکی از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌های توسعه‌ای بندری است، امکان پهلوگیری کشتی‌ها تا ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU محقق می‌شود.

محمدی کرجی ران، استفاده از ظرفیت پسکرانه در این بندر برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه را گامی موثر در راستای توسعه روابط اقتصادی با کشورها و تقویت مواصلاتی منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: توسعه اسکله‌های نفتی و اضافه شدن اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی از دیگر طرح‌های توسعه‌ای است.

نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شامل ایران، پاکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان برای شرکت در اجلاس شورای نمایندگان این کشورها از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واگذاری ۷۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو شمال استان بوشهر آغاز شد

پ اسفند 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه علی باستین روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام از طریق سامانه تهیه شده توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به مدت ۲ هفته انجام می‌شود. وی بیان کرد: در راستای دستور و تاکید استاندار بوشهر به منظور توسعه […]

همچنین بخوانید: