بهبود وضعیت اسکله‌ها در استان بوشهر/ پرورش میگو تقویت می‌شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: استان بوشهر در حوزه شیلات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و از قطب‌های کشور چه در زمینه صید و صیادی و چه در زمینه پرورش آبزیان محسوب می‌شود.

بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و با توجه به افزایش سطح زیر کشت میگوی پرورشی در استان پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده میزان تولید روند افزایشی داشته باشد.

در حوزه صیادی نیز استان بوشهر در زمینه صید ماهی و میگو جایگاه ویژه‌ای دارد و حدود ۱۰ هزار صیاد استان در فصول مختلف سال راهی دریا می‌شوند تا روزی خود را از این سفره دریافت کنند.

در سفر مهرماه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر طرح‌های خوبی در حوزه شیلات استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته و چند طرح مهم در این زمینه به تصویب رسید که اکنون بخشی از اعتبارات آن مصوب شده است.

تخصیص ۶۳ میلیارد تومان به حوزه شیلات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۳ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در پی داشته است.

علی درویشی یکی از بخش‌های مهم مصوبات سفر رئیس جمهور را حوزه شیلات عنوان کرد و ادامه داد: از محل اعتبارات سفر دولت به استان بوشهر تاکنون ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حوزه شیلات تزریق شده است.

بهبود وضعیت اسکله‌ها در استان بوشهر/ پرورش میگو تقویت می‌شود

وی با اشاره به اینکه لایروبی اسکله لاور و نخل تقی از پروژه‌های مهم در این زمینه است اضافه کرد: تاکنون از این میزان هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای لایروبی این دو اسکله تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به تزریق ۲۱ میلیارد تومان برای تکمیل اسکله خورخان خاطرنشان کرد: برای سایت‌های پرورش میگوی استان نیز ۳۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: تخصیص این اعتبارات نقش مهمی در سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه‌ها خواهد داشت و امیدواریم تکاپوی بیشتری را برای اجرای پروژه‌های فوق‌الذکر شاهد باشیم.

تقویت حوزه شیلات

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: این مصوبات باعث ارتقا و بهبود وضعیت صید و آبزی‌پروری در استان بوشهر خواهد شد.

علی بازدار اضافه کرد: در سال جاری ۲۸ هزار تن میگو پرورشی در سطح شش هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر تولید شد که برای فصل آینده تولید ۳۴ هزار تن میگو پرورشی هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به صادر شدن ۷۴ موافقت اصولی برای اجرا طرح پرورش ماهی در قفس بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ قفس در خلیج فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

بهبود وضعیت اسکله‌ها در استان بوشهر/ پرورش میگو تقویت می‌شود

تقویت آبزی‌پروری

استاندار بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز استان بوشهر در حوزه شیلات اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ممتاز استان بوشهر باید زمینه برای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر تقویت شود.

احمد محمدی‌زاده اضافه کرد: در همین راستا از توسعه اراضی پرورش میگو در مناطق ساحلی استان بوشهر حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت و دست سرمایه گذاران در این حوزه را می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه مردم ساحل‌نشین روستاهای استان بوشهر در طرح‌های پرورش آبزیان سهیم می‌شوند خاطرنشان کرد: واگذاری اراضی ساحلی به مردم ساحل‌نشین در روستاهای استان بوشهر در دستور کار است.

استاندار بوشهر بیان کرد: روستاییان ساحل‌نشین که با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند در طرح‌های پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو مشارکت می‌کنند و مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان افزود: با تخصیص این اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها، زمینه برای ارتقای وضعیت صید و همچنین آبزی‌پروری در استان فراهم می‌شود.

انتظار می‌رود با تلاش دستگاه‌های متولی، زمینه تسریع در اجرای پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر فراهم شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۵ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

ش اسفند 14 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه سردار لطفعلی پاکباز در گفتگوی اختصاصی با مرین‌پرس افزود: ماموران دریابانی در جریان عملیات گشت دریایی در آب‌های شمالی خلیج فارس، پنج فروند شناور صیادی مشکوک به حمل سوخت قاچاق را مورد بازرسی قرار دادند و موفق شدند ۱۰۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف و […]

همچنین بخوانید: