بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در آبهای بندرعباس برگزار می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس،اسماعیل مکی‌زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای دریایی، بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با شرکت ۱۲۰ نیروی امداد و نجات ارگان‌های دریایی مؤثر در حد فاصل بندر شهید حقانی و جزیره قشم (دو مایلی موج شکن بندر شهید حقانی) برگزار می‌شود. 
وی هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی، بررسی و ارزیابی نحوه مدیریت تیم های جستجو و نجات دریایی، نحوه مدیریت جمعیت و بحران در شرایط اضطرار، شناسایی فرآیند مؤثر و کارآمد در هنگام نجات افراد مضطر در دریا در مقیاس بزرگ و ارزیابی عملکرد یدک کش های آتشخوار و کنترل صدمات در هنگام آتش‌سوزی شناورها اعلام کرد. 
به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این مانور ۲۱ شناور به همراه دو فروند بالگرد و یک فروند پهباد با همکاری و مشارکت مؤثر نیروی دریایی سپاه، یگان دریایی مرزبانی، اورژانس با فرماندهی جستجو و نجات دریایی و سایر ارگان های دریایی حضور دارند. 
مکی زاده یادآور شد: این مانور براساس طرح استانی جستجو و نجات دریایی و به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم ها و شناورهای دریایی استان مطابق هرسال و قبل از اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی برگزار می‌گردد.
استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نیمی از آب‌های تحت حاکمیت ایران که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان در دریای عمان تا سواحل خلیج فارس است و دارا بودن جاذبه‌های دریایی در جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، پایتخت گردشگری دریایی ایران محسوب می‌شود و طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز نیز همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مدنظر قرار می‌گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درخواست اعضای سازمان IMO برای برگزاری نشست اضطراری

ش اسفند 14 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ در بیانیه‌ای که به امضای ۱۵ نمایندۀ ۱۵ کشور صاحب خطوط کشتیرانی بزرگ جهان رسیده، آمده است متاسفانه در پی بروز بحران روسیه و اوکراین چند کشتی تجاری مورد حمله موشکی قرار گرفته‌اند و گلوله باران بنادر و آب‌های سرزمینی اوکراین همچنان ادامه […]

همچنین بخوانید: