معـاون وزیـر اقتصـاد و دارایـی در ایـزوایکـو – ایزوایکو

زمان مطالعه: 2 دقیقه







 

بازدید جناب آقای دکتر فکری معاون وزیر اقتصادی و دارایی، و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو).

به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو؛  شنبه مورخ 14 اسفندماه 1400 دکتر فکری معاون وزیر اقتصادی و دارایی به همراه آقایان دکتر کوده ای مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و دکتر دسینه مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان ضمن بازدید از بخشهای مختلف و پروژه های مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نشست و جلسه ای مشترک را در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار نمودند.

در ابتدای جلسه دکتر ضربی مدیرعامل مجتمع ایزوایکو با ارائه گزارشی از نوع فعالیت و پروژه های انجام شده و در دست اقدام تأکید کردند که صنعت دریایی به عنوان یک صنعت مادر میتواند بسیار تأثیر گذار باشد بر توسعه اقتصاد، اشتغال پایدار و همینطور فعال شدن صنایع پایین دست که شکل گیری زنجیره تأمین و رونق اقتصادی را برای استان و کشور در بر خواهد داشت.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به مذاکرات و توافق با مجموعه های داخلی جهت ساخت شناورهای فله بر و نفتکش افزود؛ امیدواریم طی ماههای آینده فعالیت ساخت این پروژه ها آغاز گردد.

در ادامه دکتر ضربی تأکید کردند؛ صنعت کشتی سازی به عنوان یکی از صنایع قدیمی استان هرمزگان این قابلیت را دارد که به راحتی فرصت اشتغال 10هـزار نفر را ایجاد نماید، و تلاش میکنیم با جذب پروژه هایی که به خارج از کشور مراجعه میکنند، ظرفیتی را برای اشتغال منطقه که از نیاز های اصلی استان است ایجاد نمائیم.

 

در پایان دکتر فکری ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و فعالیت های صورت گرفته در مجتمع ایزوایکو افزودند؛ بازدید از این مجتمع و امکانات و زیرساخت های بزرگ صنعتی تجربه بسیار خوبی بود که میتواند باعث غرور و افتخار هر ایرانی باشد.

نیاز پروژه های بزرگ این مجتمع در ابتدا  تعریف یک فرمول مالی و شکل گیری خط اعتباری با کشورهای طرف همکاری می باشد، با توجه به نیاز ارزی پروژه های ایزوایکو در بین پروژه های اولویت دار قرار خواهد گرفت؛ پروژه هایی که نیاز ارزی  و درآمد ارزی داشته باشند و این دو شرط در پروژه های این مجتمع دیده میشود، بنابراین ویژگیهای مورد نیاز جهت همکاری های بین المللی را دارد.

مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایكو) یك منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده با وسعت 1100 هکتار در 37کیلومتری غرب بندرعباس است  که مجموعه های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است و به عنوان بزرگترین مجتمع صنایع دریایی و فراساحلی کشور توان بالایی در ساخت و تعمیر انواع شناور ، سازه های دریایی و سکوهای نفت و گاز دارد و پروژه های بزرگ و ارزشمندی را طی سالهای گذشته به انجام رسانده است.

 

 

 

 






منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اطلس میراث فرهنگی ۱۸ جزیره خلیج فارس رونمایی می‌شود

ش اسفند 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه دکتر مرتضی حصاری در گفتگو با مرین‌پرس اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم پایگاه ملی میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران در سال‌های اخیر، تهیه اطلس بخش‌های مختلف از میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران بوه است. رئیس پژوهشکده باستان شناسی گفت: یکی از […]

همچنین بخوانید: