بلژیک به فکر استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر انرژی بلژیک با توجه به رخ‌دادهای اخیر و حمله روسیه به اوکراین می‌گوید که این کشور نقش نیروگاه‌های هسته‌ای در تامین برق را مهم خواهد دانست و به فکر ادامه حیات نیروگاه‌های هسته‌ای باقی‌مانده است.

به گزارش «مرین‌پرس» از رویترز، بعد از ماه‌ها بحث و مذاکره، دولت ائتلافی بلژیک در ماه دسامبر موافقت کرده بود که آخرین نیروگاه هسته‌ای این کشور تا سال 2025 برچیده شود و این کنار گذاشتن نیروگاه‌های هسته‌ای باعث کاهش عرضه انرژی نخواهد بود.

سبزهای بلژیک می‌گفتند که بر اساس قانون سال 2003 این کشور نیروگاه‌های هسته‌ای باید تا سال 2025 برچیده شود، درحالی که در فرانسه برعکس بلژیک دولت به دنبال توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای است.

حالا با توجه به وقایع اخیر در بلژیک هم نظرها عوض شده است.

تینا ون در استریتن، وزیر انرژی بلژیک، در توییتر نوشت که «برنامه A آماده و قابل اجراست اما با وقایع اوکراین ارزیابی‌های مجدد نیاز است».

او ادامه داد «البته ما باید موانع بر سر راه ادامه کار این نیروگاه را در نظر بگیریم. این دو نیروگاه 3 درصد از انرژی کشور را تامین می‌کنند. ما باید در کل 100 درصد انرژی تامینی کشور نقطه عطفی داشته باشیم».

حمله روسیه به اوکراین باعث شده است قیمت گاز در اروپا به شدت افزایش یابد. از این رو حتی آلمان هم به این فکر افتاده است که ارزیابی مجددی از برنامه‌های از رده خارج سازی نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال سنگی را در دستور کار خود قرار دهد. هدف این کشور کاهش وابستگی به انرژی وارداتی از روسیه است.

بلژیک 7 راکتور هسته‌ای دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جمع‌آوری و پاکسازی آلودگی نفتی ساحل بوشهر + تصاویر

د اسفند 16 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه پس از ورود آلودگی نفتی به ساحل، کارکنان ناحیه بوشهر شرکت نفت فلات قاره ایران وارد عمل شدند و اقدام به پاکسازی نوار ساحلی کردند. به گزارش «مرین‌پرس» از شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس سلوکی رئیس ناحیه به ورود آلودگی نفتی به سراسر ساحل بوشهر […]

همچنین بخوانید: