مدیریت تخصصی راهکار حل مشکلات تولید آبزیان در کرمانشاه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- مهسا حشمتی: تسهیل و رفع موانع تولید اصل اساسی در پایداری صنایع کشور است که سال‌هاست به فراموشی سپرده شده و این معضل در بخش کشاورزی نمود بیشتری دارد و رفع این مشکلات نیازمند مدیریت قوی بر پایه علم و تخصص در این صنعت است.

به نظر می‌رسد قدم اول در این بحث که قطعاً در صورت اجرای کامل و درست تأثیرات مثبت را بر تولید در بخش‌های مختلف می‌گذارد انتخاب مدیرانی است که در زمینه مدیریت محوله دارای تخصص و تجربه کافی باشند.

کرمانشاه بازار عرضه آبزیان ندارد

مهدی حسینی ریزوندی مدیرکل اتحادیه آبزی پروران کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صنعت شیلات در استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را دارد و این موضوع در حالی است که کلانشهر کرمانشاه یک بازار مستقل برای عرضه آبزیان ندارد و در بحث صادرات نیز مشکلات زیادی وجود دارد که سال‌ها است تولیدکننده موفق به استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت نشده و با دستان خالی، همت خودش و هزینه گزاف فعالیت کرده و برای تمدید یک پروانه بهره‌برداری ۲ سال تولیدکننده را معطل می‌کنند و در آخر با صرف هزینه و وقت بسیار باز هم به در بسته می‌خورد.

وی افزود: مدیرکل شیلات کرمانشاه بیش از ۶ سال است با تولید کننده‌ها ارتباط خوبی ندارد و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات خود متولی نمی‌یابند و دست تنها برای امرار معاش و تولید بیشتر تلاش می‌کنند و وی در طول این سال‌ها در مباحثی وارد شده که نقشی در بهبود تولید نداشته است؛ ساخت‌وساز اداری، خرید اتومبیل، تزئینات اداری در بحث رونق تولید نقشی نداشته‌اند.

مدیریت تخصصی راهکار حل مشکلات تولید آبزیان در کرمانشاه

مدیرکل اتحادیه آبزی پروران کرمانشاه تصریح کرد: در این سال‌ها توجهی به امر تولید نشده است و بیشتر مصوبات و بخشنامه‌هایی که در امر تولید کمک کننده بوده است اجرایی نشده.

قدمی برای رفع مشکل تولیدکنندگان شیلات برداشته نشده است

حسینی ریزوندی گفت: در این سال‌ها تولیدکننده را محکوم به سوءمدیریت کرده‌اند و هیچ‌گاه قدمی برای رفع مشکلات تولیدکننده بر نداشته‌اند؛ در حالی که بیشترین ظرفیت‌ها و استعدادها در استان کرمانشاه برای تولید در عرصه شیلات وجود دارد اما تلاشی برای به ثمر رساندن آن را نشده است.

وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان حوزه شیلات، بیان کرد: در یک اقدام کارشناسی نشده سهم آب مزارع را از ۲ لیتر در ثانیه به ۰.۶ لیتر در ثانیه کاهش داده و به یک شرکت دولتی واگذار کردند.

حسینی ریزوندی بیان کرد: در اوایل اسفندماه سال جاری، جلسه‌ای در محل فرمانداری قصرشیرین با حضور معاون اقتصادی استانداری و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شد که محور جلسه رفع مشکلات و موانع بنگاه‌های اقتصادی شهرستان قصرشیرین بود که با مشکلات اداری و مباحث بانکی روبه‌رو بودند.

مدیرکل اتحادیه آبزی پروران کرمانشاه اضافه کرد: تولیدکنندگان درخواست می‌کنند تا زمانی که تولید و تولیدکننده به نقطه بحرانی نرسیده چاره‌ای اندیشیده شود که تولیدکنندگان از این وضع خارج شوند.

جمعی از تولیدکنندگان شیلات استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر این‌گونه بیان کردند: اکثر صاحبان مزارع شیلاتی در استان کرمانشاه به واسطه مشکلات فراوان تولید مزارع خود را اجاره داده اند.

مدیریت تخصصی راهکار حل مشکلات تولید آبزیان در کرمانشاه

این تولیدکنندگان افزودند: حل مشکلات شیلات در استان کرمانشاه به مدیریت تخصصی نیاز دارد که برای حل مشکلات برنامه و راهکار داشته باشد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان کرمانشاهی عرصه شیلات عنوان کرد: بنده به شخصه بعد از ۱۷ سال تولید دیگر توان ادامه فعالیت تولیدی را نداشته و مجبور به اجاره دادن مزرعه پرورش ماهی خود شدم؛ با آنکه مدرک تحصیلی بنده کارشناسی ارشد شیلات است و گاهاً تولیدکنندگان را به عدم توانایی و دانش کم متهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمایت از تولیدکنندگان هر بخش توسط مدیران ارشد گام مهمی در راستای رشد و پیشرفت استان و کشور دارد و انتظار می‌رود بکارگیری مدیریت تخصصی، انگیزه‌ای برای تولیدکنندگانی که با وجود مشکلات بسیار پای‌کار مانده‌اند شده تا برای توسعه و حل مشکلات اقتصادی در حوزه خود تلاش کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد 10هزارمگاوات نیروگاه پاک در دستور کار شورای اقتصاد است

س اسفند 17 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه وزیر نیرو با تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه انرژی‌های پاک، از اقدامات انجام شده جهت تولید هر چه بیشتر برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در پیک تابستان، کمک به رفع محدودیت‌های تامین برق صنایع و توسعه و بهره‌برداری فراگیر پنل‌های خورشیدی توسط مردم خبر داد. […]
ایجاد 10هزارمگاوات نیروگاه پاک در دستور کار شورای اقتصاد است

همچنین بخوانید: