صدور مجوز صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز سه‌‎شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان فتح‌اله ابوعلی افزود: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید خوزستان ، صید، حمل، تخلیه و بارگیری این گونه آبزیان دریایی در همه صیدگاه‌ها و بنادر صیادی خوزستان  از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ به مدت یک ماه ممنوع خواهد بود.
وی دلیل اعمال ممنوعیت صید ماهی شوریده را شروع فصل تخم‌ریزی این گونه ماهی با ارزش بیان کرد و گفت: با ممنوعیت صید ماهی شوریده ، از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر با ارزش آبزیان جلوگیری خواهد شد.
ابوعلی ادامه داد: از دیگر اهداف این ممنوعیت، جلوگیری از انقراض این گونه ماهی با ارزش و همچنین تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان بومی است.
مدیرکل شیلات خوزستان از مالکان شناورهای صیادی خواست در زمان ممنوعیت صید ماهی شوریده ، دستورالعمل‌های لازم را رعایت کنند.
مدیرکل شیلات خوزستان، با بیان اینکه ماهی شوریده یکی از ماهیان تجاری و با ارزش اقتصادی که تقاضا برای مصرف آن زیاد است بیان کرد:در سال‌های اخیر به دلیل صید بی رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر، صید این گونه آبزیان با روند کاهشی رو به رو بوده است.
به گزارش ایرنا صید و صیادی در خوزستان در سال‌های اخیر به دلیل فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان دریایی ، سنگینی ناوگان صیادی ، قاچاق صید ، صید در زمان ممنوعیت ، ورود شناورهای خارجی به محدوده صیدگاه های استان ، فعالیت شناورهای غیرمجاز صیادی و استفاده از روش های غیرقانونی صید همچون “ترال” با چالش های زیادی رو به رو بوده است.
پارسال حدود ۵۲ تا ۵۴هزار تن ماهی و میگو در صیدگاههای خوزستان که در محدوده آب‌های شمال غرب خلیچ فارس واقع هستند صید شد و پیش بینی می شود امسال میزان صید دریایی در صیدگاه‌های خوزستان روندی کاهشی داشته باشد.
حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی مجاز پروانه دار و غیرمجاز در صیدگاه‌های خوزستان به صید و صیادی مشغول هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شد

س اسفند 17 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به پیشنهاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی به سمت معاون دریایی این سازمان منصوب شد. مجید علی نازی دارای مدرک مهندسی کشتی، کارشناسی ارشد مهندسی کشتی و دکترای مدیریت کسب و کار در رشته […]
مجید علی نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی

همچنین بخوانید: