یک میلیون قطعه ماهی زینتی در سبزوار تولید شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

محمد علی اسلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ماهی زینتی از ۲۶ واحد پرورش آبزیان در سبزوار تولید شده است که یک سوم این مراکز به صورت صنعتی و بقیه خانگی است.

وی اظهار داشت: پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته، به طوریکه این مراکز از پنج  به ۲۰ واحد رسیده است.

مسوول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار عنوان کرد: پرورش ماهیان زینتی نمونه‌ای از کسب و کار ارزان و با صرفه است که بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم  در سبزوار ایجاد کرده است و مهمترین گونه‌های ماهیان تولیدی در این شهرستان “کوی، گلد فیش، سیچلاید، گوپی و فلاور” است.

اسلامی با بیان اینکه داشتن آکواریوم در فضای کار و خانه، باعث افزایش آرامش و نشاط روحی انسان می‌شود، افزود: با افزایش فرهنگ نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی در بین مردم، تقاضا برای تهیه گونه‌های زینتی بیشتر شده است که این امر پرورش این ماهیان را از نظر اقتصادی توجیه می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه مراکز پرورش ماهیان زینتی در سبزوار، راه‌اندازی یک کلینیک و مرکز تخصصی آبزیان زینتی در این شهرستان ضروری است.

در کنار رونق پرورش ماهیان زینتی، شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۵ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را کسب کرده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱

س اسفند 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در این نشست برای ایمن سازی ترددهای دریایی و خدمات رسانی امدادی مطلوب به گردشگران دریایی استان گیلان، اظهار داشت: در این طرح به […]

همچنین بخوانید: