کاهش تولید آبزیان در کرمانشاه طی سال جاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آنکه در اواسط سال جاری میزان تولید آبزیان تا ۲۵ هزار تن پیش‌بینی می‌شد اما با کاهش چهار هزار تنی در تولید مواجه و میزان آن به ۲۱ هزار و ۱۵۰ تن در سال ۱۴۰۰ رسید.

وی افزود: در استان کرمانشاه ماهیان سردابی و گرمابی تولید می‌شود که ماهیان سردابی شامل قزل‌آلا و ماهیان گرمابی از جمله آمور، کپور، بیگ‌هد و فیتوفاگ است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۲ مزرعه در استان کرمانشاه به طور محدود تولید ماهیان خاویاری اوزون برون انجام می‌شود که سعی می‌شود میزان تولید آن افزایش پیدا کند.

افضلی با اشاره به تولیدات ماهیان زینتی در کرمانشاه: گفت: در استان کرمانشاه انواع گونه‌های ماهی زینتی زنده‌زا و تخم‌گذار، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در ۵۲ مرکز تکثیر و پرورش استان کرمانشاه تولید انجام می‌شود که حرفه مفرح و چشم‌نوازی بوده و شرایط اشتغال‌زایی و درآمدزایی خوبی دارد و روند صادرات آن به دیگر استان‌های کشور نیز مثبت ارزیابی می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونمایی از کتاب "شناسایی ماهیان دریایی دورریز در صیدگاه‌های خوزستان"

چ اسفند 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس/خوزستان کتاب دوزبانه با عنوان “شناسایی ماهیان دریایی دورریز در صیدگاه‌های استان خوزستان” با حضور مدیر کل شیلات استان رونمایی شد. فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در مراسم رونمایی از کتاب دوزبانه (فارسی- انگلیسی) با عنوان “شناسایی ماهیان دریایی دورریز در صیدگاه‌های استان خوزستان” که […]

همچنین بخوانید: