دولت زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان در بخش دریا را فراهم می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، علی بهادری جهرمی در دیدار با مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکوردشکنی این گروه طی سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های عملکردی و درآمدی، به پیام پُرمهر رهبر معظم انقلاب در زمان صادرات سوخت به ونزوئلا ذیل شدیدترین فشارهای تحریمی دشمن اشاره کرد و گفت: اگرچه صادرات محموله‌های سوخت به کشور ونزوئلا یک اقدام غرورآفرین از سوی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود، اما در نظر دشمن، این کار معنای دیگری یافت و مفهوم شکسته شدن سد تحریم‌های نفتی را مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره در اولویت اول تحریم‌های غیرقانونی دشمنان قرار داشته، افزود: بر این اساس باید تلاش کرد تا با توسعه سرمایه‌گذاری، زمینه را برای تقویت ناوگان ملی حمل‌ونقل دریایی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم چنین ظرفیت‌های بی‌بدیلی در سرمایه گذاری، متأسفانه در جهت توسعه بخش دریایی کشور کوتاهی صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت در تدوین “سند تحول دولت”، سرمایه گذاری مستقیم و یا هدایت سرمایه گذاری بخش خصوصی به سمت اقتصاد دریا است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: برای مدیران صنعت کشتیرانی و بخش دریایی کشور به ویژه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این نوید را دارم که اگر با تداوم روش جهادی کنونی و همت مضاعف، حرکت کنند، دولت حمایتی جدی از این بخش‌ها به عمل خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت مناسبی در صنعت کشتیرانی کشور برای توسعه هر چه بیشتر موجود است، گفت: صنعت کشتیرانی به علت پیشرو بودن می‌تواند به پیشران صنایع دیگر نیز بدل شود؛ بنابراین پیشنهاد دولت این است که دست اندرکاران این صنعت از ظرفیت گروه‌های دانش بنیان کشور بهره بیشتری بگیرند؛ ضمن اینکه دولت نیز تلاش خواهد کرد زمینۀ حضور شرکت‌های دانش بنیان را هر چه بیشتر به سمت بخش دریا فراهم کند تا شاهد توسعه هر چه بیشتر این بخش با استفاده از توانمندی‌های داخلی باشیم.

بهادری جهرمی یکی از اولویت‌های دولت در توسعه تجارت و صادرات را رونق بخشیدن به کریدورهای حمل‌و نقلی در کشور دانست و افزود: دولت در این راستا برخی حمایت‌ها از جمله تخصیص یارانه را در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر سرمایه گذاری هر چه بیشتر در بخش دریا و صنعت کشتیرانی کشور، تصریح کرد: صنعت کشتیرانی کشور ذیل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی افتخار آفرینی کرده است بنابراین معتقدیم که سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این حوزه به افتخار و غرورآفرینی بیشتر منجر خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شرکت‌های کشتی‌ساز خارجی جلوی فاینانس خرید شناور را گرفتند

ی اسفند 15 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این گروه در دیدار سخنگوی دولت از این شرکت و در گزارشی که به سخنگوی دولت ارائه کرد گفت: علی‌رغم همه مشکلات که […]

همچنین بخوانید: