سرپرست شیلات کشور: با راه اندازی مجدد شرکت قزل دانش نهاوند ۴۰ درصد تخم چشم زده ماهی تامین می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان  «سید حسین حسینی» در بازدید از شرکت قزل دانش نهاوند گفت: اقتدار هر کشوری وابسته به ۲ مساله مهم آب و غذا است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار داشت: در سال یک میلیون و ۲۶۷ هزار تن گوشت سفید ماهی تولید می شود که از این مقدار ۷۵۰ هزار تن به صورت صید و مابقی ماهی پرورشی است.

 مدیرعامل شرکت قزل دانش نهاوند نیز در این بازدید گفت: این شرکت در دهه ۷۰ به صورت تولید و بعد تکثیر به صورت سنتی با بهره گیری از آب فراوان شروع بکار کرد و جزو مزارع تکثیر و پرورش‌ ماهی در آب‌های غیر ساحلی است. 

 «علی صفا زمانیان» افزود: متاسفانه با آلودگی که در سال ۹۳ در سایت صورت گرفت تاکنون تعطیل شده است که راه اندازی مجدد آن نیاز به تسهیلات در گردش دارد تا نیاز کشور برای تامین بچه ماهی و تخم چشم زده تامین شود. 

«سید حسین حسینی» سرپرست سازمان شیلات کشور در سفر یک روزه از شرکت های قزل دانش و کارخانه بسته بندی ماهی شهرستان نهاوند و مزرعه پرورش کروکودیل در شهرستان ملایر بازدید و همچنین با استاندار همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این سفر سرپرست شیلات کشور ضمن در جریان قرار گرفتن وضعیت شیلات استان راه کارهایی جهت پیشرفت هرچه بهتر برنامه های شیلات استان ارائه داد. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هزاران ملوان در ۲۰۰ کشتی بنادر اوکراین گیر افتاده‌اند

چ اسفند 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: صدها کشتی در جنگ اوکراین گیر افتاده‌اند و جان ملوانان این کشتی ها و تجارت جهانی در خطر است. شلیک موشک به یک کشتی بنگلادشی در چهارشنبه گذشته منجر به کشته شدن یک نفر و […]

همچنین بخوانید: