عرضه مستقیم آبزیان در بندرخمیر آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، میرهاشم خواستار روز پنجشنبه در بازدید از روند عرضه ماهی در بازار ماهی فروشان شهرستان افزود: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار بندر خمیر جهت کنترل و کاهش قیمت آبزیان، مقرر شده روزانه ۲۰۰ کیلوگرم ماهی وارد شهرستان شده و با قیمت کمتر از بازار در اختیار مردم قرار گیرد.
 وی بیان داشت: این اقدام از روز گذشته ۱۸ اسفندماه با توزیع ماهی هوور آغاز شده که با ۵۰ درصد زیرقیمت و کیلویی ۴۵۰ هزار ریال عرضه شد.
فرماندار بندر خمیر اظهارداشت: از شیلات و جهادکشاورزی نیز خواسته شده تا جهت تامین ماهی مورد تقاضای مردم و رفع کمبود این فرآورده، مکاتبات لازم را از طریق شهرستان های همجوار انجام دهند.
رییس شیلات بندر خمیر نیز در این بازدید با بیان اینکه قیمت آبزیان باتوجه به فصل و کمبود یا فراوانی ماهی متغیر است، تصریح کرد: علاوه بر میزان تقاضا، شرایط جوی نیز در کاهش یا افزایش ماهی نیز تاثیر دارد.
 حسین سکنایی افزود: به طور مثال در تابستان به دلیل آرام بودن دریا و وضعیت جوی به طور معمول ماهی بیشتری صید شده و در نهایت ارزان‌تر به دست مشتری می رسد اما در زمستان که دریا طوفانی و میزان تقاضا نیز بالا می باشد، قیمت ماهی نیز افزایش می یابد.
وی، همچنین فعال نبودن تعاونی صیادی را یکی دیگر از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و افزود: در بیشتر شهرستان ها، قیمت ماهی را تعاونی صیادان تعیین می کند اما در شهرستان خمیر به دلیل نبود تعاونی، با مشکل روبرو هستیم.
رییس شیلات بندرخمیر ادامه داد: از طرفی دیگر شهرستان ها از  جمله بندرلنگه به دلیل داشتن اسکله و بندرصیادی تعداد زیادی شناور لنج و قایق دارای مجوز در این حوزه فعالیت می کنند اما متأسفانه شهرستان خمیر تنها ۲۵ فروند قایق صیادی مجوز فعالیت دارند که این تعداد قایق و میزان صید آنان پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.
استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها  نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.
ظرفیت تولید ۱۱۳هزار تن انواع ماهیان دریایی در قفس،۵۰ هزار هکتار زمین‌های مناسب برای تولید میگوی پرورشی با امکان تولید۲۰۰ هزارتن در سال، وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا و لابستر از جمله ظرفیت‌های آبزی‌پروری هرمزگان است که به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی می توان از این ظرفیت ها جهت ارزآوری هرچه بیشتر و جایگزینی با نفت استفاده کرد.
شهرستان بندر خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزیر راه و شهرسازی عازم باکو شد

پ اسفند 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از وزارت راه و شهرسازی، قاسمی در این سفر به رایزنی با همتای آذربایجانی خود درباره افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهد پرداخت. مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان طی هشت ماه اخیر به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده که از این میزان ۲۵۲ […]

همچنین بخوانید: