سالانه ۲۳ هزار تن ماهیان گرمابی در خرمشهر تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

میلاد منیعات روز شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی پرورش کپور ماهیان پرواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در زمینه تولید ماهی گرمابی و استعدادهای بالقوه فراوانی که در سطح استان و شهرستان خرمشهر وجود دارد افزایش تولید آبزیان در منطقه هدفگذاری شده است.

وی امنیت غذایی، ارز آوری، اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از اقدامات شیلات و توسعه مزارع پرورش ماهی بیان کرد و افزود:افزایش بهره‌وری از مزارع و ظرفیت‌های موجود، ترویج و آموزش پرورش دهندگان و بهره‌برداران با استفاده از روش‌های نوین در آبزی پروری و مکانیزاسیون مزارع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

 منیعات به برگزاری دوره آموزشی پرورش کپور ماهیان پرواری در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی با تاکید بر مدیریت تغذیه و غذادهی به همت اداره شیلات و اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با حضور ۲۰ نفر از آبزی پروران برگزار شد.

وی با بیان اینکه شیلات با همکاری و هماهنگی اداره های مرتبط و بخش خصوصی درصدد رفع موانع تولید در مزارع پرورش ماهی در خرمشهر است افزود:با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته و با توجه به استعدادهای موجود در منطقه خرمشهر می‌تواند به الگوی پایدار آبزی پروری و قطب اصلی و مهم پرورش انواع آبزیان در کشور و منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر شامل ۱۳۷ مزرعه در ۲ فاز است که گام نخست شامل یک هزار هکتار با ۴۹ مزرعه و گام دوم نیز با یک هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۸۸ مزرعه است.
بیش از ۶ هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۲۳ هزار تن ماهی آمور، کپور، فیتو فاک، بیگ هد و گونه‌های محلی در خرمشهر وجود دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرزنشینان در محاصره ریزگردها

ش اسفند 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهدر چند روز اخیر، میزان گرد و خاک در خوزستان، کرمانشاه و ایلام به ۴۶ برابر حد مجاز رسید. این مقدار به حدی بود که ادارات ۵ شهرستان در خوزستان تعطیل شد.

همچنین بخوانید: