دولت فرانسه دو میلیارد یورو یارانه به بنزین تخصیص می‌دهد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نخست وزیر فرانسه در مصاحبه‌ای اعلام کرد دولت این کشور ۱۵ سنت یورو تخفیف در هر لیتر برای قیمت بنزین و دیزل فراهم می‌کند تا به مصرف کنندگان عادی و کسب و کارها در برابر افزایش هزینه‌های سوخت کمک کند.

به گزارش بلومبرگ، ژان کستکس به روزنامه لوپاریسین گفت: این اقدام به مدت چهار ماه از اول آوریل اجرا می‌شود و برای دولت حدود دو میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. این اقدام به همه کسانی که بنزین می‌خرند به خصوص خانوارها و شرکتها، رانندگان تاکسی، کامیون داران و ماهیگیران کمک خواهد کرد.

این خبر چهار هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شده و به بیش از ۲۰ میلیارد یورو کاهش مالیات و یارانه که در ماه‌های اخیر از سوی دولت فرانسوی برای محدود کردن هزینه‌های برق و گاز مصرف کنندگان اعلام شده است، اضافه می‌شود.

فرانسه و کشورهای اروپایی دیگر تلاش می کنند از مصرف کنندگان و کسب و کارها در برابر افزایش بی‌سابقه قیمتهای انرژی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش بیشتری پیدا کرد، محافظت کنند.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد توزیع کنندگان بنزین و دیزل این تخفیف موقتی را در جایگاه‌های سوخت اعمال می کنند و هزینه مذکور از سوی دولت جبران می‌شود. این اقدام سریعتر از رای دادن به کاهش مالیات بوده و به نفع بعضی از شرکتهاست که از یارانه مالیات سوخت معاف می شود. کستکس شرکتها و توزیع کنندگان انرژی را تشویق کرد تخفیفهای خودشان را اعلام کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر با فعالان جامعه بندری‌ و دریایی/تاکید بر رونق ترانزیت با مشارکت بخش‌ خصوصی/ ارایه تسهیلات سازمان بنادر برای ساخت کانتینر استاندارد ایرانی در قالب وجوه اداره شده/ صنعت بانکرینگ مجددا راه‌اندازی می‌شود/ تفویض اختیار بیشتر به مدیران بنادر

ی اسفند 22 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه نشست مشترک مدیرعامل و اعضای سازمان بنادر و دریانوردی با فعالان جامعه دریایی و بندری با هدف بررسی مسائل و مشکلات ذی‌نفعان و شرکت های خصوصی فعال در امور بندری و دریایی کشور و دستیابی به برنامه راهبردی به منظور توسعه ظرفیت‌ها و استفاده […]
علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ترانزیت دریایی، ساخت کانتینر، صنعت بانکرینگ

همچنین بخوانید: