انتشار صد و چهل و ششمین شماره “نشریه مهندسی دریا”

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صد و چهل و ششمین شماره “نشریه مهندسی دریا”، ارگان انجمن مهندسی دریایی ایران، مورخ اسفند ماه 1400 منتشر شد.

به گزارش مرین‌پرس، صد و چهل و ششمین شماره “نشریه خبری – تحلیلی مهندسی دریا” منتشر شد. بیست و دومین همایش صنایع دریایی 27 و 28 بهمن ماه 1400 برگزار شد. مطالب این شماره شامل گزارش این همایش و همچنین گزارشاتی از سخنان مقامات و مسئولان در خصوص بخش دریایی کشور و اخبار انجمن مهندسی دریایی ایران می باشند. 

در سرمقاله این نشریه با قلم محمد مونسان سردبیر و مدیرمسئول نشریه با عنوان “نخبگان توسعه‌ همه‌ جانبه را وظیفه خود بدانند” ضمن گزارشی از همایش بیست و دوم صنایع دریایی آمده است، یکی از محورهای مهم همایش امسال توسعه‌ دریا محور و اقتصاد دریا محور بود که در همایش امسال پررنگتر به آن پرداخته شده بود. تعدادی از مقالات در این زمینه جذب گردید و حتی سخنرانی مهمانان هم در این همایش به توسعه دریامحور مرتبط بود. در همایش های دریایی قبل خیلی به طور خاص مثلا به صنعت کشتی ‌سازی تاکید می گردید و برای اینکه مقداری کلان تر به قضیه نگاه گردد یکی از محورهای اصلی همایش توسعه دریامحور بود. امید است انجمن مهندسی دریایی ایران بتواند نقش موثرتری در پیشبرد برنامه‌ های کلان کشوری داشته باشد.  

در بخش دیگر سرمقاله آمده است، یکی از وظایف جامعه دریایی و نخبگانی که داریم این است که نباید فقط روی مقالات علمی متمرکز باشند. نخبگان جامعه باید این را وظیفه خود بدانند که برای توسعه‌ همه‌ جانبه نه فقط توسعه‌ یک بخشی از علم دریایی تلاش بکنند. 

گفتنی است، “مهندسی دریا” نشریه ای خبری – تحلیلی آموزشی با سابقه 21 ساله در حوزه صنایع و امور دریایی كشور می باشد که از 1378 فعالیت رسمی خود را با صاحب امتیازی انجمن مهندسی دریایی ایران آغاز نموده است. این نشریه که تاکنون 146 شماره از آن منتشر شده است، پذیرای مقالات، گزارشات و نقدهای اساتید، دانشجویان و علاقه مندان صنایع دریایی کشور می باشد.

نشریه مهندسی دریا و رسانه های انجمن مهندسی دریایی ایران از پرمخاطب و پربازدید ترین های حوزه صنایع دریایی هستند. از ایـنرو درج اخبار و آگهی‌ های تبلیغاتی در رسانه‌ های انجمن فرصت مناسبی برای معرفی موثر توانمندی ‌ها و دستاوردهای شرکت‌ های محترم عضو و غیر عضو به صاحبان صنایع و دست اندرکاران می باشد. همچنین این نشریه بصورت الکترونیکی به شکل گسترده ای اطلاع رسانی می شود. علاقه مندان می توانند جهت ارتباط، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درج آگهی و اطلاع از طرح های تخفیف با شماره های 7-44273495-021 و 66044794-021 تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است، کلیه نشریات خبری، علمی و کتب منتشر شده و همچنین شماره 146 نشریه مهندسی دریا در سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com در دسترس قرار دارد و علاقه مندان می توانند برای مشاهده و دریافت از این طریق اقدام نمایند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتصاب مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی

چ اسفند 25 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حکمی حسین یداللهی، را به سمت مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  با حکم علی اکبر صفایی  […]
انتصاب مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: