موضوعات: سرخط خبرها

اقدامات سازمان بنادر در جهت ارتقاء ایمنی دریایی بوشهر/ نجات جان 471 نفر در سال 1400

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در جهت ارتقاء ایمنی دریایی استان بوشهر را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۶ ایستگاه جستجو ونجات دریایی در این استان توانسته جان ۴۷۱ نفر را نجات دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، در حوزه تامین ایمنی آبراه برای تردد شناورها اهتمام ویژه داشته است، اظهار داشت: برای تحقق این هدف در کرانه جنوبی استان بوشهر، از جنبه‌های مختلف اعم از نصب علائم کمک ناوبری، به‌روزرسانی نقشه‌های دریانوردی، احداث ۵ ایستگاه رادیویی، استقرار ۳ فروند شناور خاص جستجو و نجات دریایی، انعقاد قرارداد برای استفاده از خدمات پهپادی، اعزام جایروپلین (پرنده ملکی سازمان) برای موارد موردنیاز، استقرار بیش از ۷ فروند شناور اطفاء حریق و … اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: در خصوص علائم کمک ناوبری، اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با استقرار ۹۲ علامت کمک ناوبری، نقش مهمی در تامین ایمنی دریایی خلیج فارس دارد و در منطقه مورد نظر به جز بویه آب‌های ایمن عسلویه، دیر، کنگان، بویه‌های لترال حوضچه پارس و‌پتروشیمی و … که برای تردد کشتی های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۴ بویه special marks، دو فروند فار ساحلی نیز صرفا برای تردد شناورهای محلی در منطقه پرریسک مطاف نصب شده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: قایق نورانی برای دوچندان کردن ایمنی منطقه مستقر و همه موارد در نقشه های دریانوردی مورد استفاده دریانوردان، درج شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار نصب علائم، سرویس و تعمیر و نگهداری علائم نیز بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این خصوص استان بوشهر با دارا بودن آمار روشنایی و آماده‌به‌کاری ۹۹ درصد، عملکرد درخشانی داشته است و در نیمه دوم امسال با انتقال شناور بویه‌گذار مهر، حدود ۳۰ فروند از بویه های استان و همچنین قایق نورانی تعویض شده است.

پسنده افزود: استان بوشهر دارای ۶ ایستگاه جستجو ونجات دریایی است که در سال ۱۴۰۰، توانسته جان ۴۷۱ نفر را نجات دهد و از این تعداد ۳ ایستگاه عامری، دیر و عسلویه از جمله پرکارترین ایستگاه های رسیدگی به اضطرارهای دریایی هستند و علاوه بر ایستگاه‌های فرعی جستجو و ‌نجات یاد شده، ایستگاه‌های رادیویی کنگان و لاور در محدوده جنوبی برای موضوعات امدادرسانی در حال فعالیت به سر می برند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت ۳ شناور مدرن ناجی در محدوده جنوبی، انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بنادر با نیروی دریایی سپاه با موضوع استفاده از خدمات پهپادی، نقش بسزایی در موفقیت رسیدگی به اضطرارهای دریایی داشته است، گفت: همچنین جایروپلین ملکی سازمان بنادر برای موارد اضطرار دریایی همیشه مهیا و آماده خدمت رسانی به دریانوردان و هموطنان بوده است.

پسنده افزود: استفاده از خدمات بالگردی ارگان های مختلف در این موارد، به صورت مستمر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار داشته و با همکاری همه ارگان ها تا کنون محدودیتی در این خصوص به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه در سه نقطه عامری، دیر و عسلویه شناور و تیم جستجو و نجات دریایی مستقر شده است و طی چندین سال اخیر، در تمامی اضطرارهای اعلام شده به سرعت وارد عملیات‌های امداد و نجات شده‌اند، گفت: ایستگاه‌های رادیویی دیر و عسلویه نیز در منطقه پوشش لازم خدمات مورد نیاز را به شناورهای مضطر ارائه کرده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: شناورهای RIB استان بوشهر در دست ساخت است که در سال آینده به ناوگان جستجو و نجات اضافه خواهند شد و از ظرفیت شناورها و واحدهای پروازی ارگان های نظامی و شناورهای همیار ناجی نیز برخوردار است تا ماموریت این سازمان در تامین ایمنی جان دریانوردان گرامی به نحو شایسته به اجرا در آید.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت

آخرین اخبار: