پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، محمدعلی اصل سعیدی پور، با اشاره به اینکه امیدوار هستیم اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، اظهار داشت: این اتفاق قابلیتی منحصر به فرد برای کشور است و اولین تجربه در کل بنادر ایران به شمار می رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام کشورهای همسایه مجهز به چنین امکاناتی هستند و یکی از دلایلی که بار از ترکیه به اروپا و یا برعکس و نیز از بندر بندر بین المللی بازرگانی باکو به بندر آکتائو قزاقستان منتقل می شود، برخورداری از این مزیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه همسایگان و رقبای کشور ما علاقمند نیستند که ایران به اسکله رو-رو ریلی مجهز شود و امکان تردد شناورهای رو-رو ریلی در بنادر ایران فراهم شود، عنوان کرد: ایران به عنوان یک رقیب جدی برای کشورهای همسایه به شمار می رود و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه تا کنون هیچ یک از بنادر کشور به چنین تجهیزاتی مجهز نشده‌اند.

سعیدی پور با اشاره به اینکه بهره مندی از اسکله رو-رو ریلی در بندر امیرآباد موجب می شود تا شاهد توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی در کشور باشیم، گفت: امکان انتقال بار از در کارخانه تا مصرف کننده از این طریق فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا کنون معادل ۷۵ درصد بوده است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری اسکله یاد شده به مرحله عملیاتی برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه هنوز کشور ما به شناورهای رو-رو ریلی مجهز نشده است، تاکید کرد: خطوط کشتیرانی و به ویژه کشتیرانی دریای خزر باید نسبت به تامین شناورهای رو-رو ریلی اقدام کنند و سازمان بنادر و دریانوردی و نیز وزارت راه و شهرسازی در این راستا پیگیری لازم را انجام خواهند داد تا شاهد راه اندازی و فعالیت در این بخش باشیم.

سعیدی پور با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا از محل وجوه اداره شده، نسبت به پرداخت هزینه خطوط کشتیرانی و نیز فعالان بخش خصوصی که تمایل دارند در حوزه تامین شناورهای رو-رو ریلی ورود کنند، مبادرت کندئ، گفت: راه اندازی اسکله های رو-رو ریلی و فعالیت شناورهای مربوطه در این حوزه به منظور توسعه حمل و نقل دریایی کشور بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی افزود: میزان حجم کالا تعیین خواهد کرد که در این حوزه به چند شناور نیازمند هستیم و باید بر اساس حجم بار مربوطه در بخش رو-رو ریلی برنامه ریزی های لازم را مدنظر قرار دهیم.

آخرین اخبار دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۵۲ قطعه ماهی خاویاری از تور صیادان گلستانی نجات یافتند

ی آبان 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه محسن یحیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: علاوه بر رهاسازی ماهیان خاویاری غیر استاندارد گرفتار در تور، سالانه میلیون ها بچه ماهی “کلمه” با هدف بازسازی ذخایر آبزی و استفاده به عنوان غذای ماهیان خاویاری در دریای خزر رها می شوند. […]
۵۲ قطعه ماهی خاویاری از تور صیادان گلستانی نجات یافتند

همچنین بخوانید: