ساحل گناوه پرجاذبه برای گردشگران نوروزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

این بندر به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر چندین سال است که در ایام نوروز پذیرای جمع میلیونی مسافرانی است که از جای جای کشور پهناور ایران به این بندر قدیمی مسافرت می کنند.

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر گناوه  که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را از سراسر کشور به این خطه می کشاند ساحل زیبای آن  با ماسه های نرم است.

در کنار وجود ساحل ماسه ای زیبا ، مجتمع های تجاری بزرگ کالاهای خارجی، اسکله و ترمینال مسافربری جزیره خارگ و امکان دسترسی به کشورهای خلیج فارس و ده ها جاذبه دیگر رونق خاصی به این شهرستان داده و این ظرفیت ها باعث شده تا این بندر معرف استان بوشهر از لحاظ اقتصادی، تجاری، سیاحتی و گردشگری شود.

همزمان با ورود بیماری کووید ۱۹ به کشور و ازجمله شهرستان گناوه، ورودی به ساحل این بندر در سال های ۹۸ و ۹۹ بر روی مسافران و گردشگران و اهالی این منطقه بمنظور حفظ سلامتی آنها بسته شد اما پایان امسال با فروکش کردن این بیماری ، بر روی هموطنان باز است و می‌توانند از این نقطه بکر لذت ببرند.

ساحل زییای گناوه  سبب شده تا مسافران نوروزی همه ساله این نقطه را برای تفریح و اسکان خود انتخاب کنند و در مدت اقامت خود از ظرفیت های آن و دریا لذت ببرند.

امتداد و اتصال ساحل بندرگناوه  به ساحل روستاهای مال خلیفه ، مال قاید و چاهک و قلعه حیدر ، جلوه زیباتری به  این نقطه بکر داده است و در تعطیلات نوروز ۱۴۱۰ جمع زیادی از مسافران را به این روستاها سرریز خواهد کرد.

گردشگران زیادی از این نقطه برای تفریح، قایق سواری  و جت اسکی و اسب سواری  و شنا در طول ماندگاری خود  استفاده می کنند و از نزدیک از دریا و هوای مطبوع بهاری لذت می برند.

                                                                         ساحل  گناوه پرجاذبه برای گردشگران نوروزی

پهلوگیری شناورهای تجاری و ماهیگیری در لنگرگاه ها و  صیادان و ملوانانی که آبزیان صید شده را از انبار شناورها تخلیه می‌کنند و بارهای تجاری را در گمرک پیاده می کنند، برای گردشگران دیدنی است.
 
قایق‌های کوچک صیادی نیز که در امتداد ساحل سینه امواج را می‌شکافند تا تورهای ماهیگیری خود را درصیدگاه ها بگسترانند، هر گردشگری را برای لحظاتی در ساحل این شهرستان ها جذب خود می کند.

خور (آبراه دریایی ) گناوه با لنج های سنتی زیبا در لنگرگاه، چشم اندازی زیبایی دارد که ساعت ها می تواند اوقات فراغت گردشگران را پر کند.

ساحل این بندر علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای تفریح و اسکان هموطنان در تعطیلات نوروز  است،  منبع درآمدی برای جوانان این منطقه می شود.

در خیابان ساحلی این بندر که اشراف بر دریای نیلگون دارد، غرفه های زیادی که در آن مملو از اجناس و کالاهای متنوع خارجی و  صنایع دستی  می‌شود، برپا خواهد شد  که هم برای جوانان این منطقه درآمدزایی و اشتغال دارد و به محلی برای خرید گردشگران در تعطیلات نوروز تبدیل می‌شود.

جدا از کسب درآمدزایی  این منطقه بکر برای جوانان این شهر ، شمار زیادی از افراد شهرها و استان های همجوار، ساحل را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند.

مسئول کمیته گردشگری دریایی ستاد تسهیلات خدمات سفر گناوه از آمادگی این کمیته و زیرگروه‌های آن برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: جهت ارایه خدمات مناسب در حوزه گردشگری دریایی، چندین جلسه برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

                                                                                              ساحل  گناوه پرجاذبه برای گردشگران نوروزی

داود بهادری افزود: امسال فعالیت  قایق ها و لنج های تفریحی مجوزدار از طریق اسکله تفریحی گردشگری در کنار ترمینال مسافربری دریایی انجام خواهد شد و محل پیست جت اسکی و شناگاه  نیز تعیین شده است.

وی اظهارداشت: جهت حفظ ایمنی و سلامت هموطنان، در مناطق ساحلی و شناگاه‌ها با همکاری اداره ورزش و جوانان نجات غریق استقرار خواهد یافت.

مسئول کمیته گردشگری دریایی ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروزی گناوه خاطرنشان کرد: نصب بویه برای فعالیت محدوده دریایی قایق ها انجام شده است و  گشت های دریایی توسط این اداره در تعطیلات نوروز دایر خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: باتوجه به اینکه  ساحل  این بندر  از نقاط پرگردشگرپذیر است، پست ایمنی و سلامت توسط سازمان جمعیت هلال احمر برای میهمانان نوروزی دایر کرده است.

عبدالعلی صیادی افزود: برپایی گشت موتور امداد ساحلی در طول نوار ساحلی این بندر از دیگر برنامه های پیش بینی شده این جمعیت است.

شهردار گناوه هم گفت: شهرداری در ایام نوروز بیشترین بار خدمات دهی را برعهده دارد و در این راستا از چندماه پیش، جلسات متعدد برگزار کرد و چندین مصوبه اتخاذ شد که بخشی از آن در ساحل اجرا می‌شود.

جواد رستمی افزود: استقرار مدیریت ساحل ، دایرشدن ۵ واحد نمازخانه، پاکسازی ساحل با بکارگیری ۱۲۰ کارگر، اجرای ۳۲ برنامه فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی، تهیه ۸ هزار بسته فرهنگی ، دایرشدن سرویس های بهداشتی بیشتر از سال های قبل و   راه اندازی بازارچه ساحلی از عمده تمهیدات اتخاذشده شهرداری در طول نوار ساحلی است.

وی اظهارکرد: شهرداری علاوه بر اجرای این برنامه ها، از چندین دستگاه خدمت رسان عضو ستاد تسهیلات خدمات سفر حمایت و پشتیبانی در بخش‌های مختلف می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشکیل تیم همیاران ناجی و تجهیز آنها در سراسر گیلان

ش اسفند 28 , 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه در راستای خدمات جستجو و نجات دریایی در سراسر استان گیلان، تیم همیاران ناجی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان تشکیل و تجهیز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌ دریانوردی، با توجه به اهمیت ارائه خدمات جستجو و نجات […]
تیم همیاران ناجی، بنادر گیلان، سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: