عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان بسیار خطرناک است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ارتش چین روز شنبه عبور ناوشکن آمریکایی «رالف جانسون» در تنگه تایوان را اقدامی «تحریک آمیز» از سوی آمریکا توصیف کرد که پیام نادرستی به نیروهای حامی استقلال تایوان داد.

سخنگوی ارتش چین در بیانیه‌ای گفت: چنین رفتاری بسیار خطرناک است. نیروهایی برای نظارت بر عبور ناوشکن رالف جانسون مستقر شده‌اند.

چین می‌گوید تایوان حساس‌ترین و مهم‌ترین موضوع در روابطش با آمریکا است. واشنگتن روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما مهم‌ترین حامی بین المللی تایوان و تأمین کننده تسلیحات این منطقه است.

عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان یک روز قبل از تماس تلفنی رؤسای جمهور چین و آمریکا صورت گرفت. رئیس جمهور چین روز جمعه به همتای آمریکایی خود جو بایدن گفت که مسئله تایوان باید به درستی مدیریت شود تا از هرگونه تأثیر منفی بر روابط چین و آمریکا جلوگیری شود.

پیشتر سخنگوی ارتش چین اعلام کرده بود که ارتش کشورش هرگز اقدامات جدایی طلبانه موسوم به استقلال تایوان و دخالت قدرت‌های خارجی را تحمل نخواهد کرد.

چین در ابتدای ماه جاری به ایالات متحده در مورد افزایش عبور ناوهای جنگی آمریکایی از تنگه تایوان هشدار داده بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تبریک مدیرعامل ایزوایکو به مناسبت فرارسیدن سال نو – ایزوایکو

ی اسفند 29 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   دکتر سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران طی پیامی فرارسیدن نوروز باستانی و سال نو را به عموم مردم و پرسنل زحمتکش صنعت دریایی کشور و مجتمع ایزوایکو تبریک گفت. به گزارش حوزه ارتباطات […]

همچنین بخوانید: