هدفگذاری تولید ۷۱۴ هزار تن آبزی در سال ۱۴۰۱

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب گفت: از این ۷۱۴ هزار تن، ۲۷۷ هزار تن مربوط به پرورش ماهی در قفس و ۷۰ هزار تن میگو است.

مرتضی افراسیابی افزود: مجوز تولید ۲۷۷ هزار تن ماهی با روش پرورش در قفس صادر شده و امیدواریم شرایط برای تحقق این هدف فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۵۸ هزار تن میگو در کشور تولید شد.

سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: دستیابی به پرورش و تولید ۷۱۴ هزار تن آبزی به الزامات، زیرساخت‌ها و منابع بانکی و اعتباری نیاز دارد.

وی ادامه داد: برآورد منابع مالی و بانکی مورد نیاز برای طرح تحولی وزیر جهاد کشاورزی در حوزه شیلات در سال ۱۴۰۱ مبلغ حدود یک هزار میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری دولت، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و مبلغ ۹۵۰ میلیون دلار برای واردات تجهیزات، فناوری‌های نو، نهاده‌ها و ادوات قفس است.

افراسیابی درباره میزان بهره‌وری در آبزی‌پروری کشور اذعان داشت: میزان بهره‌وری ناشی از تولید آبزیان در کشور ۱۰ درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای برنامه‌ها و اقدامات در حوزه آبزی‌پروری، این عدد در افق ۱۴۰۴ به ۳۰ درصد برسد.

وی در مورد تولید ماهی تیلاپیا نیز گفت: با توجه به خشکسالی، محدودیت آب شیرین و پایین آمدن کیفیت آب در مناطق کویری، تنها گونه‌ای که می‌توانیم برای پرورش جایگزین کنیم، گونه تیلاپیا است.

سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران اضافه کرد: ما مجوز تولید تیلاپیا را در چهار استان کشور داده‌ایم و بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کرده ضمن آن که کیفیت تیلاپیای تولید داخل بهتر از گونه‌های وارداتی از کشورهایی مانند مالزی، اندونزی و چین است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جابجایی ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱ روز

ی فروردین 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، گفت: در طرح تسهیل سفرهای دریایی تا پایان ششم فروردین ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی داشته‌اند، این میزان تردد نسبت به مدت قبل از […]

همچنین بخوانید: