طرح جامع شیلات استان به زودی آماده می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی افرا بعد ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات شیلات شهرستان نمین با اشاره به اینکه هزینه بهای آب در سال گذشته بالا بود، اظهار کرد: استخرهای سر چاهی در سطح شهرستان نمین کاملاً صفر است به دلیل اینکه کنتورها را هوشمند کرده‌اند و امکان برداشت برای پرورش ماهی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس طرح جامع شیلات استان را به استانداری تحویل دادیم تا اعمال نظر کنند افزود: با اجرای این طرح در حد امکان از تمام منابع آبی برای گسترش صنعت شیلات استفاده خواهیم کرد.

افرا ادامه داد: بر اساس این طرح امکان‌سنجی رودخانه‌ها و سدها و منابع آبی در اختیار شیلات قرار خواهد گرفت تا نوع پرورش، میزان و سقف پرورش را شیلات تشخیص دهد.

شیلات نمین را به پرورش ماهی محدود نکنیم

فرماندار نمین با تاکید بر اینکه محصولاتی که بیشترین صرفه اقتصادی دارند پرورش داد شود اظهار کرد: به جای ماهی، پرورش جلبک، زالو و.. که درآمدزایی بیشتری دارند گسترش دهید.

وی وضعیت شیلات نمین را مناسب ندانست و گفت: صنعت شیلات شهرستان نمین محدودیت آبی و زیر ساختی دارد.

امینی با بیان اینکه اشتغال‌زایی روستاییان بسیج عمومی را می‌طلبد افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم روستاییان با کمترین هزینه بتوانند اشتغال زایی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبار به طرح‌های نوآورانه اختصاص خواهد یافت تصریح کرد: نخبگان و دانشجویان شیلات و رشته‌های مرتبط را دعوت کنید تا طرح‌های نوآورانه به سرمایه گذاران ارائه دهند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خاندوزی: مسئول خاطی انبار بندر امام(ره) عزل شد

س فروردین 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی از عزل یک مسئول به علت رعایت نکردن ضرب الاجل برای ترخیص کالای اساسی رسوب کرده در انبار بندر امام خمینی(ره) خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: