تخلیه و بارگیری 46 میلیون تن کالا دربندرامام(ره) در سال گذشته

زمان مطالعه: 1 دقیقه



تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی درمجتمع بندری امام خمینی(ره) در دوازده ماهه سال 1400، با بیش از 17 درصد رشد به 45 میلیون و 976 هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: طی سال گذشته به دنبال پهلوگیری 289 فروند کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع بزرگ بندری،  17 میلیون و 517 هزار تن کالای اساسی مشتمل بر ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم تخلیه شده است که 14درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: بیش از 29 میلیون کالای غیر نفتی در بازه‌ زمانی یاد شده تخلیه و بارگیری شده است که در حدود 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به افزایش نزدیک به 4 میلیون تن به حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نسبت به سال گذشته بیان داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای با رشدی بیش از 31 درصد در دوازده ماهه سال گذشته به به 16 میلیون و 665 هزار تن رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از رونق فعالیت‌های مرتبط به ترانزیت فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و 416 هزار تن کالای در دوازده ماهه سال قبل با بهره گیری از موقعیت ممتاز بندرامام خمینی(ره) ترانزیت شده است.

وی درباره تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری خاطرنشان کرد: 128 هزار و 768 TEU در دوازده ماهه سال گذشته در پایانه مکانیزه و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده  است که رشد بیش از 8 درصد را نشان می‌دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فرماندار گناوه: مشکل بیمه ملوانان برطرف شود

پ فروردین 11 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، محمدتقی صفری روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر انجمن صنفی ملوانان بندر گناوه افزود: ملوانان از زحمت کش ترین قشر جامعه هستند و همه باید برای حل مشکلات این عزیزان تلاش کنیم. وی اظهارداشت: تعاونی لنجداران ، رابطه خوب و نزدیکی با انجمن […]

همچنین بخوانید: