صید برخی از آبزیان در آب های ممنوع هرمزگان اعلام شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالرسول دریایی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: براساس این تقویم صید ماهی «حلوا سیاه» و «شوریده» از اول اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.
وی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی «حلوا سفید» در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب وهوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی، زمان ممنوعیت صید این ماهی نیز در چند سال اخیر به ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.
مدیرکل شیلات هرمزگان، زمان ممنوعیت صید «میش ماهیان» در آب‌های استان را نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سالجاری عنوان کرد.
دریایی یادآورشد: ممنوعیت صید «هامور ماهیان» نیز از اول فروردین ماه جاری آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در آب‌های هرمزگان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ممنوعیت صید به روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری است، تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.
دریایی تاکید کرد: هرگونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری آبزیان یادشده در زمان ممنوعیت صید، جرم محسوب می شود  و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است .
  وی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهارداشت: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

غرق شدگی ۴۷ نفر در آب‌های ساحلی طی ایام نوروز/ مازندران در صدر جذب بیشترین اقامت مسافران نوروزی

د فروردین 15 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، جعفر میعادفر در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از غرق شدگی ۴۷ نفر در آب‌های ساحلی کشور طی ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده […]

همچنین بخوانید: