پنج درصد ماهی زینتی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

قاسم جعفروند روز چهارشنبه در گفت وگویی با اشاره به اینکه بخش گوگان آذرشهر قطب پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی است، افزود: ۱۰۰ واحد پرورش ماهی زینتی در استان فعالیت می کنند که سالانه  ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار قطعه ماهی در این واحدها تولید می شود.

وی با اشاره به تولید ۲۰ نوع ماهی زینتی در استان خاطرنشان کرد: ماهی دیسکس از جمله گران ترین ماهی هم در این استان به صورت مصنوعی تکثیر و تولید می شود و امیدواریم به سمت توسعه و صادرات این صنعت برویم. 

جعفروند تکثیر و تولید ماهیان زینتی را صنعتی کم هزینه، پرسود و زودبازده اعلام کرد و گفت: تولیدات ماهی استان به بیشتر استان های کشور ارسال و همچنین به کشورهای ترکیه و عراق صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز با بیان اینکه هفت واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی مجوزدار در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: سالانه حدود چهار میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه ماهی در آنها تولید می شود و فروش این ماهیان زینتی ۴۳ میلیارد تومان برای شهرستان گردش مالی به همراه دارد.

حسن علیوند از اشتغالزایی ۱۲۰ نفری واحدهای پرورش ماهی در آذرشهر خبر داد و گفت: تولیدکنندگان ماهیان زینتی بخش گوگان دارای مزارع و استخرهای باز و سرپوشیده بزرگ هستند و در این میان ایجاد نمایشگاه‌های دائمی ماهیان زینتی، باعث رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان آذرشهر خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲۰۲ هزار نفر سفر دریایی در بنادر غرب هرمزگان ثبت شد

چ فروردین 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس  مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه روز چهارشنبه در تشریح اقدامات طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ در بنادر غرب این استان اظهارداشت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان پانزدهمین روز از فروردین سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۴۰ هزار و ۷۰۰ نفر سفر مسافر و […]

همچنین بخوانید: