موضوعات: سرخط خبرها

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نمایندگان ملت در دومین نشست علنی مجلس در سال جدید ضمن موافقت با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، با هدف گسترش تبادل داده میان دستگاه‌های مشمول قانون و یکپارچه‌سازی اطلاعات، طرح مدیریت یکپارچه داده‌ها و اطلاعات ملی را تصویب کردند.

به گزارش «مرین‌پرس» نمایندگان مجلس با توجه به تخصیص بی‌ضابطه فرآورده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و تاراج بیت‌المال با فروش ارزان قیمت بنزین به خارجی‌ها با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با 189 رأی موافق، موافقت کردند.

موافقت مجلس با کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی

مجلس با هدف گسترش تبادل داده میان دستگاه‌های مشمول قانون و یکپارچه‌سازی اطلاعات در کشور، کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده‌ها و اطلاعات ملی را با 199 رأی موافق تصویب کرد و در ادامه به بررسی جزئیات آن پرداخت.

سیاست‌گذاری به نظام تبادل داده و اطلاعات بر عهده شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت

نمایندگان در جریان بررسی طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مقرر کردند، سیاست‌گذاری و تصویب راهبردهای کلان نظام تولید، نگهداری و تسهیل دسترسی به اطلاعات‌پایه برای کسب‌وکارهای بخش خصوصی بر عهده شورای عالی فضای مجازی باشد.

کمیسیون داده‌ها و اطلاعات ملی تشکیل می شود

نمایندگان مجلس به‌منظور اجرای سیاست‌ها و راهبردهای کلان شورای عالی فضای مجازی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی را به کمیسیون دوام ارتقاء دادند.

داده ها و اطلاعات ملی در زمره مالکیت معنوی تعیین شد

وکلای ملت در ادامه بررسی طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، داده ها و اطلاعات ملی را در زمره مالکیت معنوی و در اختیار نظام جمهوری اسلامی تعیین کردند.

منبع

مدیر سایت