بریتانیا راکتورهای هسته‌ای و نیروگاه‌های بادی جدید می‌سازد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت بریتانیا تصمیم دارد از طریق گسترش گسترده نیروگاه‌های هسته‌ای و مزارع بادی دریایی واردات سوخت‌های فسیلی خود را کاهش دهد و به اهداف خود در زمینه کاهش آلاینده ها آب و هوایی نزدیک‌تر شود.

به گزارش «مرین‌پرس» از دویچه وله، روز پنجشنبه ۷ آوریل (۱۸ فروردین) در لندن سندی منتشر شد که بر اساس آن قرار است بریتانیا تا پایان این قرن جادی میلادی ۹۵ درصد از نیاز انرژی خود را از منابعی که کربن کمتری تولید می‌کنند برطرف کند.

در این راستا قرار است تا سال ۲۰۳۰ ساخت هشت رآکتور جدید هسته‌ای در بریتانیا تایید شود که تعدادی ازآن‌ها رآکتورهای کوچک (Minireaktor) خواهند بود. انتظار می‌رود این رآکتورها با ظرفیت ۲۴ گیگاوات تا پایان نیمه اول قرن، یک چهارم از نیاز بریتانیا به برق را تامین نمایند.

دولت بوریس جانسون همچنین امیدوار به گسترش مزارع بادی ساحلی در سواحل بریتانیا است. او پیش از این، اشتیاق خود را به تبدیل بریتانیا به عربستان سعودی با نیروی باد نشان داده بود. بر اساس برنامه موجود قرار است تا سال ۲۰۳۰ مزارع بادی دریایی ۵۰ گیگاوات برق سالیانه بریتانیا را تولید کنند.

در سند منتشر شده هیچ اشاره‌ای به صرفه‌جویی در انرژی نشده است. خانه‌های بریتانیایی به عایق‌بندی حرارتی ضعیف شهره هستند و با وجود اعتراضات طولانی مدت فعالان محیط زیست و کارشناسان به دولت برای اقدام در این زمینه هنوز شیشه‌های دوجداره در بسیاری از خانه‌های قدیمی معمول نیستند.

بر اساس همین سند، طرح گسترش نیروگاه‌های بادی در خشکی از سوی بوریس جانسون کنار گذاشته شده است. پیش از این گرانت شاپس،‌ وزیر حمل و نقل بریتانیا عنوان کرده بود که این نیروگاه‌ها به چشم انسان آسیب می‌زنند.

دولت جانسون همچنین اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از افزایش قیمت انرژی خانوارها در کوتاه‌مدت پروژه‌های جدید استخراج نفت و گاز را از دریای شمال بررسی خواهد کرد. این مساله نیز با انتقاد فعالان محیط زیست روبرو شده است. آنها در هفته گذشته تقریبا هر روز مسیرهای دسترسی به تاسیسات ذخیره نفتی را مسدود کردند. علاوه بر این مشخص نیست آیا چنین پروژه‌هایی می‌توانند برای کمک به مصرف‌کنندگان به سرعت اجرایی شوند یا خیر.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت برقرار شد

ش فروردین 20 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی شرکت کشتیرانی والفجر؛ با تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی کشتیرانی والفجر، خط مسافری دریایی خرمشهر به کویت پس از دو سال وقفه امروز (۲۰ فروردین ۱۴۰۱) مجدداً راه اندازی شد. بر اساس توافقات و برنامه ریزی‌های […]

همچنین بخوانید: